KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
blank

Lodowisko w Sochi

To nie był dobry dzień dla Williamsa, ani tym bardziej dla Roberta Kubicy. Polak miał duże problemy z przyczepnością i określił piątek w Sochi jako jeden z najgorszych dni za kółkiem w tym roku. A jak podsumowali jazdy inni członkowie Williamsa?

„Tor w Sochi zawsze stanowi duże wyzwanie i wyciągnięcie tu maksimum z opon może być tu szczególnie podchwytliwe. Ogólnie nasz dzień był dość spokojny i metodycznie pracowaliśmy nad naszym programem. Obaj kierowcy testowali te same rzeczy w pierwszym treningu przed skupieniem się na ustawieniach w drugim treningu. Dążyliśmy do ukończenia programów w drugim treningu, obejmujących przejazdy zarówno z dużym jak i małym obciążeniem paliwem. Prognozy pogody na jutro wyglądają słabo i to mogły być ostatnie chwile na przygotowania do niedzielnego wyścigu, kiedy pogoda ma być lepsza. Mamy trochę więcej do zrozumienia jak zmaksymalizować opony na pojedynczym okrążeniu w kwalifikacjach i nad tym będziemy pracować dziś wieczorem. George miał dobry dzień i czynił postępy w trakcie sesji, będąc w stanie korzystać ze swojego doświadczenia jazdy tu w Formule 2. Robert miał trudniejsze zadanie, zdobywając pierwsze doświadczenia z jazdy w Sochi przy zmiennej przyczepności i balansie. Przyjrzymy się danym i zrozumiemy, co było tego przyczyną i wymienimy podejrzane komponenty przed jutrem” – stwierdził Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell pokonał dziś aż 64 okrążenia, wykonując swoje symulacje wyścigu na miękkiej i pośredniej mieszance. Uzyskał czas 1:36.785.

„Było dziś trochę ślisko, ale tak mają wszyscy. Nie jestem największym fanem tego toru. Ma niską przyczepność, a strefy wyjazdowe nie są tak zachęcające jak na innych torach, ale było OK, tak jak oczekiwaliśmy. Nie byliśmy tak dobrzy na nowych oponach, jak powinniśmy być. Wykonaliśmy nasze najszybsze okrążenie na trzecim okrążeniu zamiast na pierwszym więc jeszcze miejsce na poprawę. Jesteśmy tu dość wolni na prostych. Nie pomagało to nam i nasza ogólna forma nie była dziś tak dobra, jak powinna być. Powinniśmy być bliżej w czasach okrążeń” – powiedział George Russell.

Robert Kubica przejechał dziś 65 okrążeń, a na najszybszym z nich był ponad sekundę wolniejszy od George Russella.

„Sochi to dla mnie nowy tor więc zawsze przyjemnie jest zdobywać nowe doświadczenia i podejmować nowe wyzwania na nowym układzie toru. Dziś jednak miałem jeden z najtrudniejszych dni za kółkiem jeżeli chodzi o balans czy ogólną przyczepność. To rodzaj toru, w którym trzeba utrzymywać prędkość w zakrętach, które są krótkie. Jeżeli ma się dobrą stabilność na wejściu i pewność siebie w samochodzie. A jej nam brakuje, Musimy spojrzeć na dane i mam nadzieję, że jutro będziemy w stanie się poprawić” – cytuje wypowiedź Robert Kubicy oficjalna informacja prasowa Williamsa.

„Tor jest całkiem ciekawy, choć pierwsza część toru ma podobne zakręty. W naszym bolidzie stanowią one jednak wyzwanie bo trzeba wchodzić z dużą prędkością i trzeba mieć dobrą stabilność, której dziś nie było. Czułem się dobrze, choć nie było stabilności przyczepności. Myślę, że był to jeden z gorszych dnia w tym roku. Mam nowy silnik, ale nie czułem żadnej różnicy. Ta kara dla mnie niestety mało zmienia. Dużo będzie zależało od pogody i wtedy będziemy decydować. Hokej mi się podobał, dziś było ślisko jak na lodowisku więc miałem przystawkę” – powiedział dla Eleven Sports Robert Kubica.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi