KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kubica onboard Włochy F1

Genialny start, hamulec w podłodze i refleks w alei – jedziemy GP Włoch z Robertem Kubicą

Choć wynik na to nie wskazuje, to Grand Prix Włoch było jednym z najbardziej intensywnych i najlepszych dla Roberta Kubicy wyścigów z perspektywy kierowcy. Dużo – nierównej – walki z innymi, problemy z samochodem, przygoda podczas postoju i świetny start. Zapraszam do przejechania Grand Prix Włoch z polskim kierowcą.

Tekst powstał dzięki F1 TV Pro – narzędziu, które wykupić możecie tutaj.

Partnerem wpisu jest:

blank

Na początek tradycyjnie Kubica dostał informację o oponach – wielu kierowców wokół niego startowało – podobnie jak on – na pośredniej mieszance. Magnussen i Grosjean startowali na oponach miękkich. Następnie Kubica dostał przypomnienie o włączeniu pit-limitera oraz miał standardowe odliczanie do zielonego światła.

Robert Kubica startuje świetnie. Błyskawicznie reaguje na światła i jeszcze przed dojazdem do 1. zakrętu wyprzedza Russella. W pierwszej sekcji trzyma się z dala od kłopotów, a wyjazdy i błędy innych zawodników sprawiają, że najpierw awansuje na 14. a potem na 13. miejsce.

Pierwsze kółko Robert kończy na 13. miejscu. Widać, że jego bolid jest bardzo niestabilny, Polak musi dużo walczyć, ale udaje mu się dość długo utrzymywać miejsce. Już na początku drugiego kółka jednak Kubica dostaje polecenie zmiany trybu silnika na znacznie miej agresywny – Engine Mode 6.

Na 3. kółku Kubica został poinformowany, że możliwe jest użycie systemu DRS. W tym momencie on sam nie mógł już z niego skorzystać, ale rywale za nim tak. Kółko później Polak został poproszony o przejście na tryb Go Race. Kubica jest informowany, że tuż za nim jest Sergio Perez.

Gdy minął go Perez, Robert dostaje ostrzeżenie o kolejnych kierowcach będących za jego plecami. Następnie Kubica z dużą łatwością został wyprzedzony przez George Russella. Anglik miał ogromną przewagę prędkości i zdążył jeszcze zjechać do wewnętrznej by zablokować kontrę Roberta.

Na 12. okrążeniu Robert dostaje polecenie zmiany Engine Mode na 7. „Zmieniam, ale na moim wyświetlaczu nie zachodzi zmiana” – zgłasza Kubica. Paul Williams potwierdza mu, że przełączniki są ustawione w dobrej pozycji. Williams miał już podczas tego grand prix problem z wyświetlaczem, tyle że w aucie George Russella.

Kubica dostaje polecenie zmiany ustawień na pokrętle Multi Function B na godzinę 7 – „Deploy diff 5”. Potem następuje najdłuższy w tym wyścigu okres ciszy ze strony Roberta i jego inżyniera.

Na 24. kółku Robert dostaje informację, że George zatrzymał się po trwarde opony oraz że z ich strony nadal realizowany będzie plan A +4.

Dwa okrążenia później Kubica zgłasza: „Pomyślcie o planie B, bo mam problemy, odczuwam duże wibracje” – mówi Robert. Został też zapytany o balans.

Po kolejnych dwóch okrążeniach dochodzi do wirtualnej neutralizacji. Robert jest pytany o zmianę na opony miękkie, ale odpowiada podobnie jak ostatnio: „Nie wiem, nie mam pełnego obrazu, to wy musicie mi powiedzieć”. Paul Williams podejmuje decyzję o zjeździe, jednak gdy Kubica jest w sekwencji Ascari kończy się okres VSC i Polak zostaje na torze.

Kółko później Kubica już zjeżdża i gdy tylko pojawił się w alei serwisowej, mieliśmy drugą neutralizację. Polak mógł zyskać, ale był problem z prawym przednim kołem. Gdy jeszcze było przykręcane, zapaliło się zielone światełko. Robert ruszył, ale zauważył mechanika. Robert zatrzymał się dzięki czemu nie wyjechał z niedokręconym kołem. Stracił jednak około 8 sekund. Całą sytuację możecie zobaczyć poniżej.

 

Robert przejechał zaledwie pół okrążenia po wyjeździe z boksu gdy zakończył się okres neutralizacji. Zaraz potem pojawiły się jego pierwsze w tym wyścigu niebieskie flagi. Następnie szybko dojechał do niego Raikkonen i Polak dostał o tym informację, podobnie jak o tym, że ściga się też z Grosjeanem.

Na następnych kółkach Robert dostaje informacje o zbliżaniu się rywali oraz niebieskich flagach za Ricciardo. „Zaraz za nim jest Raikkonen, z którym się ścigamy”.

Robert stoczył bardzo ładną walkę z Kimim, próbował się odgryzać, ale niestety nie miał do tego narzędzi. Gdy wyprzedził go Fin, za Polakiem był Grosjean. Robert jest informowany o dostępności systemu DRS u rywala.

Na 35. okrążeniu Raikkonen wyprzedza Kubicę i teraz tuż za Polakiem jest Romain Grosjean. Przez 9 okrążeń Kubicy udaje utrzymywać się przed Francuzem, który bardzo często miał dostępny system DRS.

Na początku walki z Grosjenem Kubica dostaje komunikat „Go Race 2, Go Race 2”. Kubica zgłasza, że przy obecnych ustawieniach nie ma szans z Grosjeanem, ale Paul Williams prosi o Go Race A „for charging”, a następnie potwierdza, że przełączniki w bolidzie Kubicy wyglądają dobrze.

Grosjean wiele razy próbował atakować Kubicę, ale dwie z tych prób zakończyły się zbyt dalekim wyjazdem w 1. zakręcie i stratą od 1,5 do 2 sekund.

Polak dostaje też nieco oddechu gdy Romain Grosejan ma niebieskie flagi za innych kierowców. Na 45. okrążeniu Robert zjeżdża nieco mocniej do wewnętrznej, ale bardzo blokuje lewe przednie koło i przestrzeliwuje pierwszy zakręt. Polak od razu zgłasza, że pedał hamulca wpadł w podłogę. Przez pierwsze kilka zakrętów jedzie ostrożniej i traci blisko 6 sekund. Mówi, że potrzebuje zjazdu do boksów, bo ma „potężny flat spot”.

 

„Stało się coś dziwnego, pedał wpadł w podłogę” – zgłasza znów Kubica, a Paul Williams odpowiada, że z ich strony wszystko wygląda dobrze. Robert zjeżdża do boksów i zalicza najszybszy postój wyścigu, trwający 2.15 sekundy.

Po wyjeździe Robert uzyskuje niezłe czasy okrążeń, musi jednak dość często przepuszczać innych. Na 51. kółku jest proszony o ustawienie Engine Mode 11.

blank

Po minięciu linii mety Kubica ponownie wyjaśnia sytuację z hamowaniem do 1. zakrętu. Jest też chwalony za dobrą obronę.

To był dobry wyścig Roberta, jeden z niewielu w tym sezonie, w którym mógł poczuć się jak kierowca F1 walczący o miejsce. Również komunikacja z inżynierem była intensywniejsza, choć daleko mu do George Russella, o czym w kolejnym „stenogramie” za kilka godzin.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi