KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Motor Racing - Formula One World Championship - German Grand Prix - Preparation Day - Hockenheim, Germany

W Williamsie optymizm – liczą na poprawki

Wiemy już, że ekipa Williamsa przywiozła sporo poprawek do swojego bolidu na tor Hockenheim i choć nadal będą na ostatnim miejscu, to wszyscy w zespole z Grove liczą na zmniejszenie straty do pozostałych ekip.

„Od początku sezonu nasza strata do 9. miejsca wynosiła 1,5 sekundy i to było bardzo dużo do zmniejszenia w ciągu jednego sezonu. Wiele ekip nie dałoby rady znaleźć 1,5 sekundy w ciągu 12 miesięcy więc od początku chodziło o to, by strata nie pogarszała się i żeby widzieć drobne poprawy. Jestem zadowolona, że uczyniliśmy prawdopodobnie większe postępy niż mogliśmy zakładać” – powiedziała Claire Williams, cytowana przez Autosport.

„Musimy poczekać i zobaczyć, gdzie będziemy z nowymi osiągami i może zdarzyć się tak, że jutro w nocy siądziemy i powiemy sobie: „Ups”. Ale mam nadzieję, że tak się nie stanie. Jutro będziemy w stanie ocenić, co możemy zrobić, ale mam nadzieję, że poprawki sprawdzą się i będziemy mogli wrócić do walki, ponieważ nasi zawodnicy chcą się ścigać” – dodaje szefowa zespołu.

„Mieliśmy w ostatnich wyścigach kilka walk z Haasem, ale chcemy być w środku stawki i po to pracujemy w tym roku. Ale nadal próbujemy znaleźć dwie sekundy.

Dość optymistyczny jest również George Russell, choć zachowuje zdrową dozę realizmu.

„Myślę, że ten weekend po raz pierwszy będziemy mogli powiedzieć, że zrobiliśmy krok naprzód. Robert będzie miał poprawki jutro, a będę jechał z poprzednim pakietem, byśmy mieli bezpośrednie porównanie i możliwość zobaczenia różnic. Potem ja dostanę poprawki w sobotę” – powiedział dziś George Russell.

Williams przygotował na Hockenheim nową podłogę, tylne skrzydło, deflektory, pokrywę silnika i system chłodzenia. Co ciekawe, Russell będzie jeździł z nowym przednim zawieszeniem, używanym na Silverstone przez niego, a Kubica zostanie przy starym rozwiązaniu.

„To kontynuacja zmian, które zaprezentowaliśmy na Silverstone. Zobaczymy, jak się będą sprawować. Są one nastawione na uczynienie samochodu szybszym i zwiększenie jego docisku. Jeżeli będą działały tak, jak powinny, będzie to duża poprawa. Jak duża? To okaże się w trakcie weekendu. Nadal jednak będziemy najwolniejsi, nawet jeżeli poprawki okażą się trafione” – powiedział Anglik, cytowany przez f1i.com.

Anglik był również pytany dziś o swoją przyszłość.

„Jestem absolutnie poświęcony teraz Williamsowi i jedyna możliwość, aby nie było mnie w stawce w tym zespole w 2020 roku to oferta z Mercedesa. To byłoby fantastyczne, ale nie skupiam się na tym” – powiedział Russell.

O przyszłość był pytany również Robert Kubica:

Robert ocenił również wyścig na Silverstone: „To była kwestia tego, że na nowym asfalcie opony działały inaczej. Sądzę, że w ostatnich dwóch wyścigach opony sprawowały się lepiej, niż oczekiwano – szczególnie na Silverstone. Trzeba było naciskać, aby działały prawidłowo, a to umożliwia lepsze ściganie nie tylko mi, ale większość kierowców. Inne ściganie. Oczywiście ja się za bardzo nie ścigałem, ale kierowcy z przodu prowadzili dość twarde pojedynki. Jeśli masz opony, które wytrzymują taką jazdę, to sprzyja ściganiu, a jeśli masz opony, przy których musisz się martwić każdym zabuksowaniem tyłu, czy zablokowaniem przodu, bo płacisz za to wielką cenę, ściganie robi się gorsze. Patrzyłem na powtórki z Silverstone i wyglądało na to, że był to wspaniały wyścig do oglądania. Jedną z przyczyn było to, że opony działały bardzo dobrze. Mam nadzieję, że w przyszłości zobaczymy w Formule 1 więcej takiego ścigania” – cytuje Polaka Cezary Gutowski na swoim profilu na Facebooku.

Przed Niemcami, Polak wypowiada się dość optymistycznie.

Źródło: autosport.com, f1i.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi