KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Dużo emocji w sprincie F3

W niedzielny poranek, po wyścigu Renault Clio Cup, jako druga na torze Paul Ricard pojawiła się seria F3. Dziś rozegrano drugi, sprinterski wyścig.

Z pole position ruszał Alex Peroni z teamu CAMPOS.

Bardzo duże problemy na starcie miał Marcus Armstrong. Nowozelandczyk nie ruszył początkowo ze swojego pola startowego i stracił mnóstwo pozycji. Nie był on jedyny który został na starcie. To samo spotkało Teppei Natori z teamu Buzz Carlin.

Oponę przebił David Beckmann z ART. Niestety dla Niemca, usterka ta zakończyła jego udział w zawodach.

Do przodu przebijał się Armstrong, jednak straty poniesione po starcie były ogromne. Na 5 okrążeniu był dopiero 21.

W czołówce toczyła się ostra walka o pozycje. Robert Shwartzman wyprzedził w pojedynku o 3 miejsce Pedro Piqueta. Tsunoda wywierał zaś presję na Peroniego. Na 8 okrążeniu Australijczyk nie wytrzymał japońskiego naporu i oglądaliśmy zmianę lidera. Zamieszanie to ewidentnie wybiło z rytmu Peroniego. Na prostej Mistral popełnił kolejny błąd, spóźnił hamowanie i stracił kolejne pozycje. Wyprzedzili go Shwartzman, Piquet czy Daruvala.

Shwartzman „rozprawił” się też z Tsunodą i awansował na czoło wyścigu. Na drugie miejsce wyszedł Pedro Piquet. Problemy Yukiegi Tsunody nie zamierzały się skończyć – Japończyka wyprzedził też Jehan Daruvala. Na domiar złego, Tsunoda otrzymał też 5 sek. kary.

Tymczasem, Pedro Piquet spadł na 3 miejsce za Daruvalę i teraz dwaj kierowcy teamu PREMA ścigali się o zwycięstwo.

W międzyczasie Nico Kari otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową, ale Fin nie był w stanie jej odbyć z powodu uszkodzonego zawieszenia. To i tak cud, ż udało mu się dojechać do mety.
Piquet odzyskał drugą pozycję, wyprzedzając Jehena Daruvalę na okrążenie przed końcem.
Wyścig wygrał Robert Shwartzman przed Pedro Piquetem i Jehenem Daruvalą.

Dopiero 14 był startujący z pierwszego pola Australijczyk Alex Peroni. Pod koniec wyścigu, kierowca zespołu CAMPOS zmagał się już z ogromną degradacją opon.

Punkty za najszybsze okrążenie zdobył Marcus Armstrong. Nowozelandczyk, po początkowych kłopotach, finiszował aż na 5 miejscu.

Oto wyniki tego wyścigu:

blank

Klasyfikację Formuły 3 zobaczycie tutaj.

Kolejne emocje związane z serią F3 już za tydzień, kiedy kierowcy ścigać się będą w Austrii.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi