KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Daruvala wygrywa w F3

Dziś rano, w Le Castellet odbył się pierwszy z dwóch zaplanowanych na ten weekend wyścigów Formuły 3. Na pierwszym polu startowym ustawił się Jake Hughes z zespołu HWA Motorlab. Za jego plecami byli Jehan Daruvala i Robert Shwartzman z PREMA Motorsport.

Mimo wczesnej pory wyścigu, pogoda zdawała się być upalna. Powietrze miało temperaturę 23 stopni, a tor… ponad 40!

Start przebiegł bezwypadkowo. Znakomicie wyruszył Hughes i utrzymał swoją pozycję. Na starcie zaspał nieco Robert Shwartzman co skrzętnie wykorzystał, znakomicie startujący z czwartego pola Pedro Piquet. Kilka okrążeń później, Brazylijczyk stoczył bój z atakującym go Marcusem Armstrongiem i bronił swojej trzeciej pozycji. Niestety dla niego, Nowozelandczyk po kilku zakrętach znalazł lukę i wcisnął się na 3 miejsce w wyścigu.

Na 7 okrążeniu Shwartzman, przy użyciu DRSu, na prostej Mistral wyprzedził Piqueta w walce o 4 pozycję.

Daruvala próbował zaatakować Hughesa w pojedynku o prowadzenie – w ostatnim zakręcie 9 okrążenia dopiął swego i objął pozycję lidera wyścigu.

W międzyczasie, karę 5 sekund otrzymał Christian Lundgaard. Wypchnął on z toru, przebijającego się do czołówki ze środka stawki Davida Beckmana. Brytyjczyk sam nie ustrzegł się jednak kary, co ostudziło nieco jego zamiary.

Na 14 kółku błąd popełnił Jake Hughes. Brytyjczyk wyjechał zbyt szeroko w jednym z zakrętów i stracił dwie pozycje na rzecz kierowców zespołu PREMA. Za wszelką cenę chciał odzyskać podium i w szykanie nr. 10 uderzył w Marcusa Armstronga, oba bolidy się obróciły, a kierowcy stracili szanse na finisz w czołówce.

W końcówce, jadącego na 3 miejscu Piqueta atakował wściekle Nico Kari, ale przed linią mety nie dał rady wyprzedzić Brazylijczyka.

Drugie zwycięstwo z rzędu dla zespołu PREMA odniósł Hindus Jehan Daruvala, któremu na podium towarzyszyli Robert Shwartzman i Pedro Piquet.

Na 8, dające jutro pole position do wyścigu miejsce, rzutem na taśmę wskoczył Alex Peroni z teamu Campos.

Autorem najszybszego okrążenia został Felipe Drugovich z Buzz Carlin, ale że w wyścigu był dopiero 19, nie zdobył za to punktów.

blank

Klasyfikacja po tym wyścigu:

blank

Drugi wyścig F3 na Paul Ricard jutro o 9:55.

blank

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi