Zgodnie z zapowiedziami, wiele ekip przygotowało na start europejskiej części sezonu zmiany w swoich bolidach. Największe modyfikacje wprowadziły McLaren oraz Ferrari. Zobaczcie galerię i krótki opis zmian.
Mercedes
Ekipa ta zdecydowała się na wiele zmian w swoim bolidzie. Jedną z nich jest nowy wygląd lusterek:
Los nuevos espejos de Mercedes.
New Mercedes mirrors. pic.twitter.com/ZPtai3htWE
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019
Zmiany w ekipie liderów mistrzostw świata dotyczą również przedniego skrzydła…
Nuevos flaps delanteros para Mercedes con flap superior con punta recortada y otro de más cuerda y punta dividida.
New flaps for Mercedes front wing pic.twitter.com/tg8fnqBIPy
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019
…oraz deflektorów.
Mercedes ha modificado también la zona d bargeboards. Han eliminado la división en uno d los 2 boomerangs. También en la base de los nuevos direccionadores ya moatrados ayer.
Mercedes with modifications in the Bargeboards area. pic.twitter.com/hhdZ6D5s75
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019
Rozbudowany w Mercedesie został również obszar bocznych wlotów powietrza.
Ferrari
Jak wiemy, to ten zespół zdecydował się na największe zmiany na Barcelonę, przyśpieszając o aż miesiąc wprowadzenie poprawek silnika, aerodynamicznych i paliwa.
Jedną ze zmian aero jest ścięcie „płetwy rekina” na pokrywie silnika.
Ferrari con una nueva tapa motor con un corte en la aleta.
Ferrari brings a new engine cover wuth a cut on the sharkfin. pic.twitter.com/iWAkl03zdc
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019
Kolejną zmianą z tego obszaru jest dający większy docisk tylny spojler oraz nacięcia po jego bokach. Bardzo szybkie na prostych w tym sezonie Ferrari największy problem miało właśnie z przyczepnością w zakrętach.
Nuevas platinas laterales para Ferrari con ala de alta carga.
New sideplates for Ferrari. High downforce rear wing pic.twitter.com/hg82pOhhPc
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019
Zmiany w Ferrari dotyczą również przedniego skrzydła.
Minor modifications to the Ferrari front wing endplate. #AMuS #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/R76DFzyRaF
— Tobi Grüner ? (@tgruener) May 9, 2019
Red Bull
Zmiany są również w Red Bullu, choć nie są one tak duże, jak w niektórych ekipach. Sekcje bocznych wlotów powietrza zostały rozbudowane.
New Red Bull bargeboards have with a double boomerang attached. #AMuS #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/EhF1x9WUlP
— Tobi Grüner ? (@tgruener) May 9, 2019
Renault
Ta ekipa, która boryka się z niezawodnością swojej jednostki napędowej, tym razem zdecydowała się na użycie podwójnego skrzydełka T. Po raz pierwszy w tym sezonie.
Renault con ala de T doble. Hasta ahora solo tenía vista una d un solo elemento.
Renault with a 2 element T wing. If I'm not wrong they used a single element one only this season. pic.twitter.com/i4hJ8PIhXG
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019
Zmiany dotyczyć będą również malowania.
Renault luce logo E-Tech en sus F1. Su equipo de Formula E, ahora es Nissan.
Renault shows E-Tech logo in F1. Their Formula E team, now is branded as Nissan. pic.twitter.com/iJkOIizCKp
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019
McLaren
Zmiany w obrębie płatwy rekina wprowadziła również czwarta ekipa obecnego sezonu. Ich poprawki na Barcelone są naprawdę duże.
McLaren estrena en Barcelona tapa motor con la aleta d tiburón en toda su extensión
McLaren has in Barcelona an extended version of the engine cover shark fin pic.twitter.com/Q6RPLgsXiy
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019
Modyfikacje zaszły również w tylnym skrzydle.
Modificaciones en platinas laterales ala trasera para McLaren
New config onn the rear wing sideplates. pic.twitter.com/CIl0IrNPzD
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019
Nueva ala de alta carga para McLaren. También nuevas pletinas laterales.
New high downforce rear wing at McLaren. Also new sideplates pic.twitter.com/I25BNBFmY8
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019
McLaren zmienił również przednie skrzydło…
McLaren ha realizado un corte en pletina ala delantera. buen ojo @LuisFeF1 pic.twitter.com/wJS0sww978
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019
New & old McLaren frontwing #AMuS #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/qoNBbTaYxi
— Tobi Grüner ? (@tgruener) May 9, 2019
…oraz deflektory.
En esta foto de @tgruener se ven los nuevos bargeboards de McLaren. https://t.co/geSh6Vcmi6 pic.twitter.com/bnppEOtmf3
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019
Haas
Bardziej agresywne sekcje będzie miał również Haas.
Those new Haas turning vanes are lethal.#F1 #AMuS #SpanishGP pic.twitter.com/2p3XQ2SaSw
— Tobi Grüner ? (@tgruener) May 9, 2019
Co ciekawe, poprawki aerodynamiczne w tym zespole w Hiszpanii będzie sprawdzał tylko Romain Grosjean.
Toro Rosso
Ekipa ta przywiozła do Hiszpanii dwie specyfikacje przedniego skrzydła.
Toro Rosso have stuck to the low front wing loading philosophy with their Spanish GP updates pic.twitter.com/TvYjj3nDU6
— Ryan ??? (@ve_Haynes21) May 9, 2019
Są jednak również inne poprawki przywiezione przez ekipy. Mowa o motorhome. Zupełnie nowy przywiózł do Barcelony Red Bull. W Williamsie jest również nowy taras dla gości motorhome. Wiemy również, że nowy motorhome kupił swojemu zespołowi Lawrence Stroll. Racing Point korzysta od tego weekendu wyścigowego z nowych urządzeń w pit-lane, które wyglądem bardzo przypominają te w Mercedesie. Wygląda zatem na kolejne zacieśnienie współpracy z tą ekipą.
Se parecen un poco verdad? ?
They look the same… don't they? ? pic.twitter.com/MmBauBfXWl
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 9, 2019