KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Rajd świdnicki Krause 2019

Rekordowa lista zgłoszeń świdnickiego klasyka

Już w najbliższą sobotę zostanie zainaugurowana rywalizacja na trasie 47. Rajdu Świdnickiego – Krause , pierwszej, tegorocznej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP 2019).

Lista zgłoszeń świdnickiego klasyka jest imponująca i liczy 70 załóg. W ubiegłym roku również Rajd Świdnicki-Krause mógł pochwalić się najlepszą frekwencją (51 załóg). W pozostałych rundach RSMP 2018 zgłoszenia nadesłało zdecydowanie mniej zawodników. Drugi w tym zestawieniu okazał się 52. Rajd Dolnośląski – Hotel Zieleniec (41 załóg), a dalej rajdy Śląska i Rzeszowski (po 40 zgłoszeń), Rajd Elektreny na Litwie (36 załóg), Rajd Polski (35 samochodów), a najmniejszym zainteresowanie cieszył się Rajd Nadwiślański (34 zgłoszenia, wystartowało tylko 31 załóg).

Aż 11 zawodników, którzy planują start w Świdnicy awizuje samochody klasy R5 czyli rajdówki z najwyższej półki. Przed rokiem w każdej z rund RSMP liczba „er piątek” wynosiła odpowiednio: 8 (Świdnicki-Krause), 8 (Dolnośląski), 6 (Nadwiślański), 6 (Śląska), 8 (Rzeszowski), 8 (Elektreny), 8 (Polski).

To kierowcy tych aut stoczą walkę o końcowy sukces w klasyfikacji generalnej rajdu. Będzie to jednocześnie pojedynek pięciu Fordów Fiesta z także pięcioma Hyundaiami i20 i wyjątkowo tylko jedną Skodą Fabia.

Ale to właśnie Mikołaj „Miko” Marczyk, kierowca jedynej w stawce Skody Fabii jest głównym pretendentem do zwycięstwa w rajdzie. Reprezentant Skoda Polska Motorsport w pięknym stylu wywalczył w ubiegłym roku wicemistrzowski tytuł, a w tym sezonie celuje już z pewnością w mistrzowską koronę.

Po pechowym zakończeniu poprzedniej edycji mistrzostw Polski broni nie składa Jakub Brzeziński, którego również stać na końcowy sukces nie tylko w Świdnicy, podobnie jak Tomka Kasperczyka mierzącego z pewnością w miejsce na podium na koniec roku.

Wymienioną trójkę czeka trudne zadanie, bowiem wysoko ustawią im poprzeczkę bardzo doświadczeni zawodnicy, Zbigniew Gabryś oraz Jarosław Kołtun.

47. Rajd Świdnicki-Krause pokaże również jakie są aktualne możliwości i forma – często w nowych samochodach – takich kierowców jak Łukasz Byśkiniewicz, Marcin Słobodzian, Łukasz Kotarba, Jacek Jurecki, Maciej Lubiak czy wracający po wieloletniej przerwie Sebastian Frycz.

Kibice z wielkim zainteresowaniem będą się również przyglądali rajdowemu debiutowi Piotra Parysa. Dziewiętnastolatek z Lublina ma na swoim koncie błyskotliwe sukcesy w wyścigach i szybko może dołączyć do krajowej czołówki w rajdach.

W sobotnie popołudnie, 27 kwietnia organizatorzy z Automobilklubu Sudeckiego zaplanowali trzy odcinki specjalne, w tym dwa przejazdy bardzo widowiskowej próby sportowej w Świdnicy. W niedzielę, 28 kwietnia 6 kolejnych oesów, na trasie których nie zabraknie wielokrotnie przejeżdżanych słynnych patelni w Walimiu, gromadzących zawsze tłumy kibiców.

Kończący rajd drugi przejazd odcinka Walim – Zagórze będzie jednocześnie dodatkowo premiowanym Power Stage’m, a jego zwycięzcy otrzymają prestiżowe wyróżnienia RMF Maxxx Trophy.

Triumfatorów pierwszej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski poznamy w niedzielę, o godz. 16:20 na rynku w Świdnicy. Trasa rajdu liczy 383,97 km, w tym 9 oesów o długości 119,10 km.

Przed rokiem w Świdnicy, po raz trzeci w karierze triumfował Grzegorz Grzyb przed Jakubem Brzezińskim i Miko Marczykiem. A kto w tym roku stanie na najwyższym stopniu podium ?

Sukcesywnie wprowadzane w mistrzowskim cyklu w ostatnich sezonach zmiany regulaminowe, ale również te o charakterze marketingowym i promocyjnym zaczynają przynosić oczekiwane efekty. Zapowiada się wyjątkowo interesujący sezon w polskich rajdach. Pierwsza osłona rywalizacji już w sobotę i niedzielę w Świdnicy

Harmonogram 47. Rajdu Świdnickiego-Krause:

Sobota, 27 kwietnia
15:30 – ceremonia startu, Rynek w Świdnicy
17:03 – OS-1: Świdnica Super OS 1 (6,65 km)
17:45 – OS-2: Rościszów – Walim (8,40 km)
19:15 – OS-3: Świdnica Super OS 2 (6,65 km)

Niedziela, 28 kwietnia
08:27 – OS-4: Kamionki – Walim 1 (22,20 km)
09:48 – OS-5: Wolibórz – Jodłownik 1 (8,30 km)
10:36 – OS-6: Walim (x1) – Zagórze 1 (18,20 km)
11:34 – komasacja + serwis (Świdnica, ul.Śląska)
13:01 – OS-7: Kamionki – Walim 2 (22,20 km)
14:22 – OS-8: Wolibórz – Jodłownik 2 (8,30 km)
15:10 – OS-9: Walim (x1) – Zagórze 2 – Power Stage (18,20 km)
16:20 – meta, Rynek w Świdnicy

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi