KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

Lowe: Bolid był zbyt zmęczony

blank

Paddy Lowe wyjaśnił, dlaczego Williams zdecydował się zmienić dzisiejszy plan jazd Roberta Kubicy, nie pozwalając Polakowi na ukończenie symulacji wyścigowej. Znów dały o sobie znać opóźnienia w produkcji auta, a dokładnie brak części zamiennych. Dyrektor techniczny Williamsa dostrzega jednak pewne pozytywy po tych testach.

„Na ostatni dzień przedsezonowych testów zaplanowaliśmy ambitny program, który był odzwierciedleniem programu George`a z wczoraj. Zakładał on dalsze zbieranie danych z chłodnego toru rano, co udało nam się bardzo dobrze. Następnie mieliśmy eksperymenty dotyczące osiągów i symulację kwalifikacji przed lunchem. Dłuższe przejazdy popołudniu zostały niestety skrócone o połowę ponieważ wiele krytycznych części nadwozia osiągnęło swój stan degradacji, co oznaczało, że nie otrzymywaliśmy wartościowych informacji z samochodu, podobnie jak Robert. Zdecydowaliśmy zatem zmienić nasz plan i wykorzystać czas na ćwiczenie procedur startowych i pit-stopów, co potrzebowaliśmy zrobić przed Australią.

Lowe dostrzega jednak pozytywy z zakończonych dziś jazd.

„Biorąc pod uwagę to, że przybyliśmy na testy późno, niezawodność samochodu była niesamowicie wysoka. Aż do dziś byliśmy na torze by wykonać nasz zakładany przebieg i zużyć wszystkie dostępne typy opon. Dziś niestety samochód był zbyt zmęczony by kontynuować. By oszczędzać nasze zasoby na ważne ściganie w Australii, poczuliśmy, że to właściwy moment by zmienić plan. Ogólnie samochód nie jest w swojej najlepszej wersji i to wpłynęło na naszą formę, szczególnie rano z Robertem na przejazdach kwalifikacyjnych” – dodał dyrektor techniczny Williamsa.

Ekipa podziękowała dziś całemu zespołowi za niesamowity wysiłek w ostatnich tygodniach, umieszczając nazwiska osób z fabryki na tylnym skrzydle auta, którym jeździł Robert Kubica.

„Ukończenie testów przedsezonowych ze świadomością, że duży wysiłek został włożony przez wszystkich by zaprojektować, wytworzyć i obsługiwać ten samochód to ważne wydarzenie. Budowa i testowanie były ekstremalnie intensywnym czasem z ponad trzema tygodniami pracy całą dobę. To, co osiągnęliśmy mimo bardzo dużych przeciwności, było niesamowite. Brawa dla całego zespołu” – zakończył Lowe.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi