KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

F2 Formuła 2

Już w najbliższy weekend na torze Sakhir odbędą się pierwsze wyścigi FIA Formula 2

Ciężko jest przewidzieć wydarzenia w tej, niemal juniorskiej serii, ale po testach na wyraźnego faworyta sezonu wyrasta Holender Nick de Vries z teamu ART Grand Prix. 24-letni protegowany zespołu McLaren okazywał się najszybszy w aż sześciu (na dwanaście) sesjach testowych przed sezonem. Te, na przełomie lutego i marca odbyły się kolejno, w dniach 26-28 lutego w Jerez i 5-7 marca w Barcelonie.

Co ciekawe, walka może nie być jednostronna. Najlepszy czas całej pierwszej zimowej serii testów, ostatniego dnia, uzyskał bowiem Mick Schumacher (1;24,028) z ekipy Prema, syn siedmiokrotnego mistrza świata F1 Michaela. Tego dnia, warunki na torze musiały być jednak wyjątkowo korzystne, bowiem aż 9 kierowców przebiło dotychczas najlepszy podczas testów czas Holendra (1;25,723).

Podczas drugiej serii testów, które tym razem odbywały się na Circut Catalunya pod Barceloną, znów brylował de Vries. Pierwszego dnia zdominował on obie sesje, drugiego został zdetronizowany przez innego juniora McLarena – Sergio Sette Camarę. Trzeciego znów powrócił on na szczyt wygrywając przedpołudniową sesję z czasem 1;27,024 – najlepszym podczas katalońskich testów.

Żaden z zespołów nie miał problemów z niezawodnością bolidu, które zwiastowałyby problemy z tym aspektem podczas niekrótkiego przecież sezonu.

Po zimowych testach, faworytem pierwszych wyścigów wydaje się francuska ekipa ART Racing z Nyckie de Vriesem (#4) i Nikitą Mazepinem (#3). Tuż za ich plecami czają się ich rodacy z teamu DAMS (Sergio Sette Camara #5 i Nicholas Latifi #6[trzeci kierowca Williamsa]) i włoska PREMA (Mick Schumacher #9 i Sean Gelael #10) mogąca pochwalić się patronatem Ferrari.

Tuż za czołówką znajdują się zespoły Campos (Dorian Boccolaci #14 i Jack Aitken #15), Carlin (Louis Delatraz #1 i Nobuharu Matsushita #2) i piemoncki Trident (Giuliano Alesi #20 i Ralph Boschung #21).
Najsłabiej po testach wyglądają ekipy BWT Arden (Tatiana Calderon #18 i Anthoine Hubert #19), MP Motorsport (Jordan King #16 i Mahaveer Ragunathan #17) oraz UNI – Virtuosi Racing (Luca Ghiotto #8 i Guaniou Zhou #7).

Stawkę uzupełnia czeski zespół Sauber Junior Team by Charouz z Calumem Iliotem (#11) i debiutującym w F2 Juanem Manuelem Correą (#12). Po testach ciężko określić gdzie się ulokują. Nie pokazali fajerwerków, ale mają potencjał, żeby w dłuższych przejazdach „podgryzać” czołówkę.

Harmonogram f2 Bahrajn

Podsumowując, czeka nas niezwykle ciekawy sezon na bezpośrednim zapleczu Formuły 1. Z zaciekawieniem będziemy mogli śledzić walkę o tytuł mistrzowski, a także patrzeć jak radzą sobie zawodnicy, którzy już niebawem, dzięki swemu talentowi i… zasobności portfeli sponsorów, mogą przebić się do „królowej sportów motorowych”.

Cały sezon do obejrzenia w kanałach sportowych Polsatu.

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi