Russell: Samochód ma potencjał

George Russell jest zadowolony po pierwszym porządnym dniu testów Williamsa. Choć czasy nadal nie wyglądają rewelacyjnie, to warto 119 przejechanych dziś okrążeń jest bardzo dobrą wiadomością, a Anglik mówi, że ekipa skupia się przede wszystkim na testach aerodynamicznych i nie martwi się pozycją zespołu w kwestii przygotowań do ścigania.

Wypowiedzi

„Wygląda na porządny pierwszy dzień dla nas. Świetnie przejechać trochę okrążeń samochodem, zrozumieć nieco jazdę z małym i dużym obciążeniem, jak zachowuje się przy nich samochód. Dało nam to świetne wskazówki co do tego, co możemy zrobić w dalszej części tygodnia. Przyjemnie było naciskać całkiem mocno, myślę, że mieliśmy bardzo dobre przejazdy na oponach C3 i C1. Mamy nadal trochę do zrobienia na oponach C4 i C5, ale myślę, że to normalne. Jechaliśmy tymi zestawami tylko raz i wiemy już, w czym tkwi problem” – mówi George Russell.

Strata prawie trzech pierwszych dni testowych nadal jest jednak odczuwalna w Williamsie. Russell widzi jednak pozytywy.

„Nie nadrobiliśmy nic w stosunku do innych, ponieważ oni dostosowują już balans samochodu, a my musimy zrozumieć samochód. Myślę jednak, że jesteśmy w dobrym miejscu. Samochód nie jest obecnie w perfekcyjnym oknie operacyjnym, ale wygląda na to, że ma potencjał. Nadal mamy trzy dni testów by go wydobyć” – dodaje Anglik.

Russell zwraca uwagę na to, że podczas pierwszych dwóch grand prix sezonu 2019 warunki na torach będą inne i nie martwi się bardzo o status Williamsa w porównaniu do rywali.

„Wszystko co dzieje się na testach, daje tylko namiastkę ponieważ temperatury są znacznie niższe niż gdy przyjedziemy do Australii i Bahrajnu. Na wszystkich wyścigach będzie znacznie goręcej. Najważniejsze jest zatem podczas tych testów z testów aero by zobaczyć, jak radzi sobie nas pakiet. Ważna jest również niezawodność i dlatego nie martwimy się zbytnio” – dodaje kierowca Williamsa.

„To był dobry dzień, naszym planem było przejechanie jak największej liczby okrążeń, upewnić się, że nie ma żadnych problemów i to nam się udało. Ogólnie poczuliśmy dużą ulgę po takim dniu i wykonaliśmy plan” – zakończył George.

Paddy Lowe natomiast tak podsumował dzisiejsze jazdy: „To był dobry dzień z George`m za kierownicą. Przejechaliśmy 119 okrążeń bez jakichkolwiek ważniejszych problemów z niezawodnością więc wykonaliśmy cały program, który zaplanowaliśmy rano. Ukończyliśmy miks przejazdów nakierowanych na zbieranie danych lub osiągi – zarówno z dużym, jak i małym obciążeniem paliwem oraz na różnych mieszankach opon. Jesteśmy na początku naszego zaznajamiania się z samochodem więc przed nami jest wiele pracy by zrozumieć, co musimy zrobić i w jakim kierunku pójść. Już teraz zidentyfikowaliśmy pewne szanse i będziemy naciskać by poprzez 3 kolejne dni dobrze przygotować się do Australii. Brawa dla zespołu za świetną pracą przy samochodzie, dzięki której mogliśmy zacząć bez przeszkód drugą turę testów”.

A inni?

Dla wielu ekip był to dość intensywny dzień, ale nie dla dwóch czołowych. Mercedes doświadczył awarii związanej z ciśnieniem oleju i potrzeba było wymienić silnik więc Valtteri Bottas przejechał zaledwie 9 okrążeń. Ferrari miało problem rano, gdy w aucie Leclerca doszło do awarii układu chłodzenia.

Mimo wszystko gwiazdą dzisiejszych testów był Mercedes, który zaprezentował całkiem nowy pakiet aerodynamiczny. Spekuluje się, że dopiero to jest docelowy pakiet, a ten przedstawiony tydzień temu w był mocno rezerwowy.

Podczas sesji mieliśmy trzy czerwone flagi – dwukrotnie spowodowane przez zepsute auto Lando Norrisa, a raz przez awarię w aucie Bottasa.

Wyniki

Oto wyniki dzisiejszych testów:

Przebiegi poszczególnych ekip dziś:

Renault 157
Red Bull 136
Haas 131
Williams 119
Ferrari 110
Toro Rosso 103
Alfa Romeo 99
Mercedes 90
Racing Point 82
McLaren 80

Przebiegi zespołów podczas wszystkich dotychczasowych dni testowych:

1. Ferrari 708 (169+157+134+138+110)
2. Mercedes 701 (150+163+182+116+90)
3. Red Bull 611 (128+92+109+136+136)
4. Alfa Romeo 606 (114+101+138+154+99)
5. Renault 590 (109+123+143+58+157)
6. Toro Rosso 585 (77+132+137+136+103)
7. McLaren 525 (119+104+90+132+80)
8. Haas 448 (65+59+117+130+131)
9. Racing Point 330 (30+79+67+72+82)
10. Williams 207 (0+0+23+65+119)

Zbiorcze wyniki indywidualne 5 dni testów:

MKierowcaZespółBest lapOponyLiczba okrążeń
MKierowcaZespółBest lapOponyLiczba okrążeń
1HulkenbergRenault1:17.393C5327
2AlbonToro Rosso1:17.637C5371
3KvyatToro Rosso1:17.704C5214
4NorrisMcLaren1:17.709C4316
5GaslyRed Bull1:17.715C3374
6RaikkonenAlfa Romeo1:17.762C5252
7RicciardoRenault1:17.785C5263
8StrollRacing Point1:17.824C5233
9BottasMercedes1:17.857C5310
11HamiltonMercedes1:17.977C4420
12LeclercFerrari1:18.046C3324
13GiovinazziAlfa Romeo1:18.511C3354
14SainzMcLaren1:18.558C4209
15GrosjeanHaas1:18.563C3198
16MagnussenHaas1:18.720C3246
17VerstappenRed Bull1:18.787C3237
18FittipaldiHaas1:19.249C461
19RussellWilliams1:19.662C5159
20PerezRacing Point1:19.944C3107
21KubicaWilliams1:21.542C248

Niezniszczalny

27 lutego ukaże się nowa książka dotycząca Roberta Kubicy. Więcej o niej przeczytacie TUTAJ.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 27 stycznia

Urodził się George Follmer (12 startów, 1 podium).

Emerson Fittipaldi wygrywa GP Brazyli, odnosząc 10. zwycięstwo w karierze. Po raz 30. i ostatni w F1 jedzie Peter Revson.

Rene Arnoux wygrywa swój pierwszy wyścig w F1, triumfując w GP Brazylii. Pierwszy raz na podium staje Elio De Angelis.