George Russell jest zadowolony po pierwszym porządnym dniu testów Williamsa. Choć czasy nadal nie wyglądają rewelacyjnie, to warto 119 przejechanych dziś okrążeń jest bardzo dobrą wiadomością, a Anglik mówi, że ekipa skupia się przede wszystkim na testach aerodynamicznych i nie martwi się pozycją zespołu w kwestii przygotowań do ścigania.
Wypowiedzi
„Wygląda na porządny pierwszy dzień dla nas. Świetnie przejechać trochę okrążeń samochodem, zrozumieć nieco jazdę z małym i dużym obciążeniem, jak zachowuje się przy nich samochód. Dało nam to świetne wskazówki co do tego, co możemy zrobić w dalszej części tygodnia. Przyjemnie było naciskać całkiem mocno, myślę, że mieliśmy bardzo dobre przejazdy na oponach C3 i C1. Mamy nadal trochę do zrobienia na oponach C4 i C5, ale myślę, że to normalne. Jechaliśmy tymi zestawami tylko raz i wiemy już, w czym tkwi problem” – mówi George Russell.
Strata prawie trzech pierwszych dni testowych nadal jest jednak odczuwalna w Williamsie. Russell widzi jednak pozytywy.
„Nie nadrobiliśmy nic w stosunku do innych, ponieważ oni dostosowują już balans samochodu, a my musimy zrozumieć samochód. Myślę jednak, że jesteśmy w dobrym miejscu. Samochód nie jest obecnie w perfekcyjnym oknie operacyjnym, ale wygląda na to, że ma potencjał. Nadal mamy trzy dni testów by go wydobyć” – dodaje Anglik.
Russell zwraca uwagę na to, że podczas pierwszych dwóch grand prix sezonu 2019 warunki na torach będą inne i nie martwi się bardzo o status Williamsa w porównaniu do rywali.
„Wszystko co dzieje się na testach, daje tylko namiastkę ponieważ temperatury są znacznie niższe niż gdy przyjedziemy do Australii i Bahrajnu. Na wszystkich wyścigach będzie znacznie goręcej. Najważniejsze jest zatem podczas tych testów z testów aero by zobaczyć, jak radzi sobie nas pakiet. Ważna jest również niezawodność i dlatego nie martwimy się zbytnio” – dodaje kierowca Williamsa.
„To był dobry dzień, naszym planem było przejechanie jak największej liczby okrążeń, upewnić się, że nie ma żadnych problemów i to nam się udało. Ogólnie poczuliśmy dużą ulgę po takim dniu i wykonaliśmy plan” – zakończył George.
Paddy Lowe natomiast tak podsumował dzisiejsze jazdy: „To był dobry dzień z George`m za kierownicą. Przejechaliśmy 119 okrążeń bez jakichkolwiek ważniejszych problemów z niezawodnością więc wykonaliśmy cały program, który zaplanowaliśmy rano. Ukończyliśmy miks przejazdów nakierowanych na zbieranie danych lub osiągi – zarówno z dużym, jak i małym obciążeniem paliwem oraz na różnych mieszankach opon. Jesteśmy na początku naszego zaznajamiania się z samochodem więc przed nami jest wiele pracy by zrozumieć, co musimy zrobić i w jakim kierunku pójść. Już teraz zidentyfikowaliśmy pewne szanse i będziemy naciskać by poprzez 3 kolejne dni dobrze przygotować się do Australii. Brawa dla zespołu za świetną pracą przy samochodzie, dzięki której mogliśmy zacząć bez przeszkód drugą turę testów”.
A inni?
Dla wielu ekip był to dość intensywny dzień, ale nie dla dwóch czołowych. Mercedes doświadczył awarii związanej z ciśnieniem oleju i potrzeba było wymienić silnik więc Valtteri Bottas przejechał zaledwie 9 okrążeń. Ferrari miało problem rano, gdy w aucie Leclerca doszło do awarii układu chłodzenia.
Mimo wszystko gwiazdą dzisiejszych testów był Mercedes, który zaprezentował całkiem nowy pakiet aerodynamiczny. Spekuluje się, że dopiero to jest docelowy pakiet, a ten przedstawiony tydzień temu w był mocno rezerwowy.
Podczas sesji mieliśmy trzy czerwone flagi – dwukrotnie spowodowane przez zepsute auto Lando Norrisa, a raz przez awarię w aucie Bottasa.
Wyniki
Oto wyniki dzisiejszych testów:
Przebiegi poszczególnych ekip dziś:
Renault 157
Red Bull 136
Haas 131
Williams 119
Ferrari 110
Toro Rosso 103
Alfa Romeo 99
Mercedes 90
Racing Point 82
McLaren 80
Przebiegi zespołów podczas wszystkich dotychczasowych dni testowych:
1. Ferrari 708 (169+157+134+138+110)
2. Mercedes 701 (150+163+182+116+90)
3. Red Bull 611 (128+92+109+136+136)
4. Alfa Romeo 606 (114+101+138+154+99)
5. Renault 590 (109+123+143+58+157)
6. Toro Rosso 585 (77+132+137+136+103)
7. McLaren 525 (119+104+90+132+80)
8. Haas 448 (65+59+117+130+131)
9. Racing Point 330 (30+79+67+72+82)
10. Williams 207 (0+0+23+65+119)
Zbiorcze wyniki indywidualne 5 dni testów:
M | Kierowca | Zespół | Best lap | Opony | Liczba okrążeń |
---|---|---|---|---|---|
M | Kierowca | Zespół | Best lap | Opony | Liczba okrążeń |
1 | Hulkenberg | Renault | 1:17.393 | C5 | 327 |
2 | Albon | Toro Rosso | 1:17.637 | C5 | 371 |
3 | Kvyat | Toro Rosso | 1:17.704 | C5 | 214 |
4 | Norris | McLaren | 1:17.709 | C4 | 316 |
5 | Gasly | Red Bull | 1:17.715 | C3 | 374 |
6 | Raikkonen | Alfa Romeo | 1:17.762 | C5 | 252 |
7 | Ricciardo | Renault | 1:17.785 | C5 | 263 |
8 | Stroll | Racing Point | 1:17.824 | C5 | 233 |
9 | Bottas | Mercedes | 1:17.857 | C5 | 310 |
11 | Hamilton | Mercedes | 1:17.977 | C4 | 420 |
12 | Leclerc | Ferrari | 1:18.046 | C3 | 324 |
13 | Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:18.511 | C3 | 354 |
14 | Sainz | McLaren | 1:18.558 | C4 | 209 |
15 | Grosjean | Haas | 1:18.563 | C3 | 198 |
16 | Magnussen | Haas | 1:18.720 | C3 | 246 |
17 | Verstappen | Red Bull | 1:18.787 | C3 | 237 |
18 | Fittipaldi | Haas | 1:19.249 | C4 | 61 |
19 | Russell | Williams | 1:19.662 | C5 | 159 |
20 | Perez | Racing Point | 1:19.944 | C3 | 107 |
21 | Kubica | Williams | 1:21.542 | C2 | 48 |
Niezniszczalny
27 lutego ukaże się nowa książka dotycząca Roberta Kubicy. Więcej o niej przeczytacie TUTAJ.