KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Co dziś pokazał Williams? Jeszcze nie wszystko

To był dla Williamsa dzień próby i po wielu niepowodzeniach dziś wreszcie można było zobaczyć światełko w tunelu. Williams przywiózł ciekawą, ale chyba jeszcze mocno niedopracowaną konstrukcję, która według ekspertów jest dość prymitywna. Ekipa zapowiedziała jednak, że już jutro testowane będą nowe elementy aerodynamiczne. Zapraszam na małe porównanie bolidu Williamsa z konstrukcjami innych ekip.

Gdy w miniony piątek Williams opublikował rendery swojego bolidu na sezon 2019, zwróciłem Wam uwagę, że na torze w Barcelonie zobaczyć możemy coś zupełnie innego. I tak się stało. Williams ,/p.dziś pozytywnie zaskoczył, przynajmniej w porównaniu z grafikami czy modelem pokazywanym podczas prezentacji.

Kolor

Zabawnie czytało się dziś komentarze wielu osób, że Williams jest najładniejszym samochodem w stawce, podczas gdy jeszcze tydzień temu twórca malowania otrzymywał dożywotni zakaz pracy od niektórych.

Malowanie zostało nieco poprawione, szczególnie w sekcji bocznej i na torze prezentowało się dość ładnie, na pewno sprawiając lepsze wrażenie niż podczas prezentacji.

Kolor jednak nie jeździ, dlatego przejdźmy do ważniejszych zmian.

blank

 

Przednie skrzydło

Williams dość innowacyjnie podszedł do jego projektowania i stworzył spojler nieco zbliżony do tego przygotowanego przez Alfę Romeo. Górne płaty skrzydła są bardziej zaokrąglone i pochylone przez co wydają się większe. Kończą się one dość daleko od nosa.

Zmianie uległy również pionowe elementy skrzydła, których jest mniej, choć nie wiemy jeszcze, czy to ostateczna wersja.

Poniżej porównanie skrzydła prezentowanego w Grove z tym, którego używał dziś George Russell.

blank

 

Zawieszenie

Również nad tym elementem Williams mocno popracował, dzięki czemu możemy oglądać w bolidzie Kubicy i Russella jedno z najwyższych przednich zawieszeń spośród wszystkich aut w stawce. Tu podobieństw należy szukać choćby z Mercedesem. Jest to coś zupełnie innego, niż oglądaliśmy w Grove, ale już coś nieco bardziej zbliżonego do renderów.

 

blank

 

Lusterka

Tu znów Williams wyróżnia się na tle stawki, prezentując rozwiązanie niespotykane w żadnym innym aucie. Lusterka mają dwa punkty podparcia – wychodzący z monokoku oraz paneli przy bocznych wlotach powietrza. Ta konstrukcja zapewne będzie pełniła dość istotną rolę aerodynamiczną, kierując strumień powietrza w pożądane miejsce. Same lusterka są mocno przekrzywione.

blank

 

Sekcje boczne

Eksperci analizujący bolid Williamsa zwracają uwagę na dość „prymitywną” konstrukcję. Dość dobrze widać to w sekcjach bocznych. Deflektory są mało rozbudowane i wygląda na to, że ta część bolidu będzie jeszcze dopracowywana w kolejnych dniach, szczególnie, że wiemy, iż właśnie deflektory musiały być projektowane od nowa w związku z problemami z hamulcami.

blank

Być może to te elementy, które mają dotrzeć dziś wieczorem do Barcelony z fabryki w Grove.

blank

 

Tył bolidu

Jeszcze większy prymitywizm widać z tyłu bolidu. Choć „widać” w przypadku Williamsa to dużo powiedziane. Wygląda to tak, jakby Williams całkowicie zrezygnował z dyfuzorów. Aż trudno uwierzyć, żeby miało to tak pozostać – nawet do kolejnych testów. Tu również spodziewane są kolejne elementy aerodynamiczne.

Również skrzydło – jego mocowanie, wcięcia i kształt zupełnie nie dorównują finezją i innowacyjnością – nie dorównują rozwiązaniom innych ekip. Absolutnym liderem w tych aspektach jest Renault.

blank
Na koniec specyfikacja techniczna auta Williamsa.

blank

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum