KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Lowe o Russellu i problemach z autem

blank

W rozmowie z magazynem Racer, Paddy Lowe powiedział, że bardzo liczy na Georga Russella, który według niego może zaliczyć taki debiut, jak Lewis Hamilton w 2007 czy Charles Leclerc w 2018 roku. Dyrektor techniczny Williamsa potwierdził również, że problemów z autem na miniony sezon były „setki”.

„Mamy inną kombinację kierowców na przyszły sezon i to niesamowicie ekscytujące. George jest jednym z najbardziej perspektywicznych talentów w Formule 1 w tym momencie. Widzieliśmy w tym roku Charlesa Leclerca, który przyszedł po wygraniu Formuły 2 i mam nadzieję, że zobaczymy podobną klasę możliwości w wykonaniu George. Musimy być jednak cierpliwi. Widzieliśmy w poprzednich latach, że różni kierowcy potrzebowali różnej długości okresów by zadomowić się w Formule 1. Niektórym przychodzi to szybciej, inny wolniej i nie mówi to wszystkiego o ich możliwościach gdy już złapią właściwą formę. Przystąpimy do nowego sezonu bez określonych wymagań odnośnie George`a, ale uważamy, że w długiej perspektywie będzie on jednym z wiodących kierowców serii” – mówi Paddy Lowe, chwaląc George Russella.

Russell wygrał w 2017 roku serię GP3 w swoim pierwszym sezonie startów w tej serii, a następnie przeszedł do Formuły 2, której został mistrzem w tym roku. Awansuje on z niej do Formuły 1 razem z pozostałymi dwoma kierowcami z podium klasyfikacji generalnej – Lando Norrisem oraz Alexandrem Albonem. To pierwszy przypadek od 2009 roku, gdy pierwsza trójka zaplecza F1 awansuje do głównej serii.

Lowe liczy na to, że Russell wejdzie do F1 tak, jak zrobił to Lewis Hamilton.

„Miałem przyjemność pracować z nim w jego debiutanckim sezonie i wiem, jakie wiążą się z tym wyzwania. To będzie bardzo interesujące zobaczyć, jak poradzi sobie George” – dodaje Lowe.

Dyrektor techniczny Williamsa wypowiedział się również na temat problemów z bolidem w sezonie 2018. Podobnie jak niedawno Claire Williams (wywiad możecie przeczytać TUTAJ) uważa on, że dotyczyły one całego auta.

„Są setki powodów problemów z autem i jego rozwojem. O to chodziło, nie było panaceum. Nie było jednej rzeczy, którą mogliśmy zrobić i wszystko wyprostować. I przekonanie się o tym też zajęło trochę. To był proces odkrywania, a nie dokonywania wyborów dotyczących samochodu” – powiedział Lowe.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi

Archiwum