KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Zapowiedź Grand Prix Brazylii

Williams F1 Grand Prix Brazylii 2018 zapowiedź Robert Kubica

Deszcz i Interlagos. Muszę pisać więcej? Choć walka o mistrzostwo świata jest już rozstrzygnięta, to emocji w Grand Prix Brazylii nie powinno zabraknąć, bo inni kierowcy oraz zespoły walczą nadal o miejsca, prestiż i pieniądze. Przeczytajcie pełną zapowiedź zbliżającego się weekendu z harmonogramem, relacjami telewizyjnymi, prognozą pogody, wypowiedziami i nie tylko!

blank

Wypowiedzi Williamsa

„Autodromo Jose Carlos Pace zawsze stawia wiele wyzwań przed zespołami. To krótki tor, mający zaledwie 4,3 kilometra, co oznacza, że w kwalifikacjach jest tu ekstremalnie blisko. Wybór właściwego set-upu jest kompromisem pomiędzy ustawieniami na długą prostą startową oraz podstępnym środkowym sektorem. Sao Paulo również jest położone dość wysoko więc wpływa to na jednostki napędowe. To kręty tor, który naciska na kierowców i często mamy wiele nieprzewidywalnych wyścigów i wspaniałych spektakli” – mówi Paddy Lowe.

„Szczerze mówiąc, nie mogę wiele powiedzieć o Brazylii, gdyż nie jest to jeden z moich ulubionych torów i jest mocno wyboisty. Uwielbiam entuzjazm Brazylijczyków, ale w ubiegłym roku miałem trudny wyścig, który nie podobał mi się. Mam nadzieję, że w tym roku odwrócę ten trend i wyjadę stąd z dobrymi wspomnieniami” – stwierdził Lance Stroll.

„Brazylia to oldschoolowy tor, po którym jazdy nie mogę się doczekać. To klasyczny obiekt z wieloma podjazdami i zjazdami. Zawiera on hamowanie na zjeździe oraz przyśpieszenia na wzniesieniu więc trzeba używać znajomość toru by zdobyć przewagę. Nie mogę doczekać się tego wyścigu, gdyż uważam ten tor za bardzo ekscytujący i podoba mi się jego historia” – dodał Sergey Sirotkin.

Harmonogram weekendu

Czwartek, 8 listopada
godz. 14:00 – Konferencja prasowa kierowców (Ericsson, Hartley, Magnussen, Stroll, Vandoorne)

Piątek, 9 listopada
godz. 12:55 – Trening Super Formula
godz. 14:00 – Pierwszy trening F1
godz. 16:00 – Konferencja zespołów (Chester, Clear, Eddolls, Komatsu, Smedley)
godz. 16:00 – Kwalifikacje Porsche Cup 4.0
godz. 16:50 – Kwalifikacje Super Formula
godz. 18:00 – Drugi trening F1
godz. 20:00 – Kwalifikacje Porsche 3.8

Sobota, 10 listopada
godz. 13:45 – Pierwszy wyścig Porsche 3.8
godz. 15:00 – Trzeci trening F1
godz. 16:30 – Wyścig Super Formula
godz. 18:00 – Kwalifikacje F1
godz. 19:30 – Wyścig Porsche Cup 4.0

Niedziela, 11 listopada
godz. 12:30 – Drugi wyścig Porsche Cup 3.8
godz. 13:30 – Drugi wyścig Porsche Cup 4.0
godz. 18:10 – Wyścig F1

Relacje telewizyjne

blank

Prognoza pogody

Mówią one o 40% szansy na deszcz w piątek oraz 50% szans na opady w sobotę i niedzielę. Piątek będzie najcieplejszym dniem, ale i tak będzie tylko 20 stopni Celsjusza. W kolejnych dniach ma być minimalnie chłodniej.

blank

Informacje o torze

Interlagos to jeden z najkrótszych torów w kalendarzu, liczący tylko 4309 metrów. Prawie jedną trzecią długości toru – 1394 metry – zajmuje najdłuższa prosta, na której kierowcy rozwijają aż 341 km/h. Średnia prędkość na okrążeniu to ponad 216 km/h. Tor położony jest 764 metrów nad poziomem morza, co jest dodatkowym wyzwaniem dla silników. To wymaga wysokiej przyczepności oraz chłodzenia. Kierowcy przejeżdżają okrążenie z gazem w podłodze przez 52% czasu, zużywając 1.48 kg paliwa na okrążenie.

blank

Rekordzistą toru jest Max Verstappen, który w ubiegłym roku uzyskał tu 1:11.044. W kwalifikacjach jednak Valtteri Bottas przejechał okrążenie w czasie 1:08.322.

W tym roku kierowcy przejadą 71 okrążeń, które złożą się na 305,909 km dystansu wyścigowego.

Opony

blank

Występy Kubicy

Pełną historię startów Roberta Kubicy na torze Interlagos przeczytacie TUTAJ.

Występy Williamsa

Kierowcy Williamsa wygrywali na Interlagos sześciokrotnie. Jako pierwszy dokonał tego Carlos Reutemann w 1981 roku. Następnie zwyciężali Nelson Piquet, Nigel Mansell, Damon Hill, Jacques Villeneuve oraz Juan Pablo Montoya. W ostatnich latach najwyższym miejscem tej ekipy było podium Felipe Massy z 2014 roku.

2017: 7. Felipe Massa, 16. Lance Stroll
2016: 11. Valtteri Bottas, DNF Felipe Massa
2015: 5. Vallteri Bottas, DSQ Felipe Massa
2014: 3. Felipe Massa, 10. Valtteri Bottas
2013: 16. Pastor Maldonado, DNF Valtteri Bottas
2012: DNF Pastor Maldonado, DNF Bruno Senna
2011: 14. Rubens Barrichello, DNF Pastor Maldonado
2010: 8. Nico Hulkenberg, 14. Rubens Barichello (9. Robert Kubica)
2009: DNF Kazuki Nakajima, DNF Nico Rosberg (2. Robert Kubica)
2008: 12. Nico Rosberg, 17. Kazuki Nakajima (11. Robert Kubica)
2007: 4. Nico Rosberg, 10. Kazuki Nakajima (5. Robert Kubica)
2006: DNF Mark Webber, DNF Nico Rosberg, (9. Robert Kubica)

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum