KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kto w F1 (jeszcze) nie ma kontraktu

Spodziewaliśmy się, że to ewentualne zakończenia kariery w Formule 1 Kimiego Raikkonena czy Fernando Alonso lub zakup Force India mogą nam spowodować lawiny transferowe. Okazuje się jednak, że katalizatorem może być decyzja Daniela Ricciardo o przenosinach do Renault. Warto zatem przyjrzeć się temu, którzy z kierowców są już pewni miejsca w przyszłym sezonie, a którzy dopiero o nie walczą.

Pewniaki

Zacznijmy od tego, którzy kierowcy mają już podpisane kontrakty na przyszły rok (żaden z kierowców nie umowy dłużej niż do końca 2020 roku):
Mercedes: Valtteri Bottas, Lewis Hamilton
Ferrari: Sebastian Vettel
Red Bull: Max Verstappen
Renault: Nico Hulkenberg, Daniel Ricciardo

I to tyle. Mało, prawda?

Gdzie?

No to tyle faktów w tym tekście. Teraz czas na „spekulacje”. Zacznijmy od tych kierowców, któzy mogą być pewni miejsca w Formule 1, jednak nie wiadomo jeszcze, w jakim zespole:

Lance Stroll – Jeżeli Lawrence Stroll nie przeniesie syna do innego zesołu, to ten zostanie w Williamsie.
Charles Leclerc – Ferrari zapewni mu przyszłość w F1, to raczej pewne.
Carlos Sainz – Tu 100% pewności nie ma, ale jest raczej mało prawdopodobne, by nie znalazł gdzieś miejsca.
Pierre Gasly – Jest bardzo prawdopodobne, że trafi do Red Bulla, jeżeli jednak nie, to zapewne zostanie w Toro Rosso
Esteban Ocon – To jeden z większych talentów w F1 z ostatnich lat i choć ten sezon ma przeciętny, to z pewnością zasługuje jeszcze na jedną szansę. Sporo mówiło się o jego przejściu do Renault, jednak wiemy, że do niego nie dojdzie. W tym przypadku jego opcje kurczą się. Jedną z nich z pewnością jest Force India.

Czekają

Mocno prawdopodobne jest również pozostanie w F1 Sergeya Sirotkina, choć trudno wyobrazić sobie, by znalazł on inny zespół niż niż Williams, nawet z niesłabnącym wsparciem SMP.

Stoffel Vandoorne – jego szanse również są spore, jednak nie wiemy, w jakim zespole będzie. Jeżeli Alonso odejdzie z McLarena, to Belg tam zostanie. Jeżeli nie, to Vandoorne będzie musiał sobie szukać posady.

Sergio Perez – akcja ze złożeniem wniosku o zarząd komisaryczny Force India z pewnością nie pomogła mu. I może być niewiele ekip, które będą chciały korzystać z jego usług, szczególnie, że Perez jest w F1 już długo i poza przypadkowym podium w Baku w tym roku, w ostatnim czasie nie pokazuje wiele. Niestety, meksykańskie lobby jest w F1 silne.

Kevin Magnussen – Ten sezon jest dla Duńczyka bardzo dobry, choć pewnie na jego korzystną ocenę wpływa słabiutka forma Romaina Grosjeana. Haas raczej przedłuży z nim umowę, pewności jednak nie ma.

Romain Grosjean – Zastanawiałem się, czy umieścić go w tym akapicie, czy w następnym. Zdecydowałem się na ten ze względu na dziwne lojalność i zaufanie, którymi obdarzają go władze Haasa. Dużo będzie zależało od jego kolejnych występów. Jeżeli jednak w Ferrari zostanie Raikkonen, to Włosi mogą chcieć w ramach zniżki za części wsadzić w miejsce Francuza Charlesa Leclerca.

Na wylocie

Nie ma ich wielu, ale z pewnością Marcus Ericsson i szczególnie Brendon Hartley, nie mogą spać spokojnie. Może się jednak zdarzyć, że zachowają swoje miejsca.

Zagadki

Są dwie. Fernando Alonso i Kimi Raikkonen. Fin zostanie w F1, jeżeli Ferrari będzie go chciało. Jeżeli nie, to pozostaje pytanie, czy będzie chciał iść do innej ekipy.

Zupełnie inna sytuacja jest z Fernando Alonso. Tu wszystko zależy od „widzimisię” dwukrotnego mistrza świata. Jeżeli będzie chciał, to zostanie w McLarenie. Jeżeli natomiast będzie chciał przenieść się do Indycar (w przypadku zespołu Mario Andrettiego ma czas na decyzję do 19 sierpnia) to odejdzie z F1 i zrobi komuś miejsce z ekipie z Woking.

Chcą

Oj, jest wielu, którzy chcieliby dostać się lub wrócić do F1. Poniżej ich lista, z krótkim omówieniem:

Robert Kubica – Nie muszę omawiać, chyba?
Antonio Giovinazzi – Jego pierwsza przygoda z F1 nie była imponująca, choć miewał niezłe tempo. Teraz chce wrócić do gry i miał udane sesje testowe dla Ferrari i Saubera.
Lando Norris – Podopieczny McLarena z pewnością trafi do F1, powstaje tylko pytanie, czy już w 2019 roku. Dla jego kariery to najwyższa pora. Szansa otworzy się, gdy Alonso odejdzie z Woking.
George Russell – Niestety, Mercedes chce go wepchnąć do F1 i jest szansa, że stanie się to w Williamsie. Tak czy siak, to kolejny z kierowców, który trafi do F1. Pytanie tylko, czy już teraz.
Artem Markelov – Junior Renault i znów mogę powiedzieć to samo – pewnie trafi do F1, ale czy już w 2019? Pewnie na to zasługuje w pewnym stopniu, choć może kolejny sezon w F2 jest mu potrzebny?
Pascal Wehrlein – Nie sądzę, by Wehrlein był dla któregoś z zespołów realną opcją, choć wiele się może zdarzyć. Mercedes już nieco zapomina o swoim podopiecznym, ale fakt, żę jego mendadżerem jest Toto Wolff nadal jest „niebezpieczny”.
Oliver Rowland – Chce, próbuje, komentuje, ale… „nie ma papierów”.

Mają superlicencję lub dużą łatwość jej uzyskania/odzyskania, ale… nie sądzę:
Danil Kvyat
Jolyon Palmer
Esteban Gutierrez
Sebastien Buemi
Jake Dennis
Sean Gelael
Nicholas Latifi

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Węgier

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Sao Paulo

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 20 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi