Już jutro przez dwa dni na torze Hungaroring prawie wszystkie ekipy Formuły 1 będą testować swoje poprawki na drugą część sezonu, ale również sezon 2019. W bolidzie Williamsa najpierw zasiądzie Oliver Rowland, a drugiego dnia Robert Kubica. Poniżej znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje przed testami, łącznie ze składami ekip.
O testach
Będą to drugie testy dla młodych kierowców w tym roku, po tych, które odbyły się w Barcelonie. Zespoły muszą oddać dwa z czterech dni testowych dla kierowców, którzy mają przejechane mniej niż 2 wyścigi w karierze.
Testy odbędą się 31 lipca i 1 sierpnia na torze Hungaroring, trwać będą od godz. 9 do godz. 18. Oto składy ekip na testy:
Williams: Oliver Rowland, Robert Kubica
Renault: Nico Hulkenberg, Artem Markelov
Force India: Nicholas Latifi, Nikita Mazepin
Mercedes: George Russel – dwa dni
Ferrari: Antonio Giovinazzi, Kimi Raikkonen
Red Bull: Daniel Ricciardo, Jake Dennis
McLaren: Lando Norris – dwa dni
Toro Rosso: Sean Gelael – dwa dni
Sauber: Marcus Ericsson, Antonio Giovinazzi
Haas: Nie weźmie udziału
Live timing i relacje
Z testów nie będą prowadzone relacje telewizyjne, nie będzie również oficjalnego live timingu. Czasy będą podawane nieoficjalnie i przekazywane na blogu. Liczyć możemy na kibiców na miejscu – a będzie ich wielu – oraz dziennikarzy i samych zespołów.
Zarówno z pierwszego, jak i drugiego dnia testów będzie przeprowadzana relacja live na blogu.
Opony
Zespoły mają dowolność w wyborze mieszanek na te testy. Mogą testować wszystkie dostępne “kolory” bez ograniczeń.
Pogoda
Zapowiada się słonecznie, upalnie i bez deszczu, zatem podobnie jak w piątek i niedzielę podczas weekendu wyścigowego. O ile brakiem deszczu powinniśmy się cieszyć, o tyle wysokie temperatury nie są korzystne dla Williamsa, który miewa problemy z chłodzeniem i zachowaniem opon w wysokich temperaturach.
O torze
Hungaroring liczy 4 381 metrów, a najdłuższa prosta na nim liczy 800 metrów. Maksymalna prędkość jaką osiągają tu bolidy to 322,2 km/h. Średnia natomiast jest dość niska i wynosi 158,27 km. Tor jest położony 220 metrów nad poziomem morza. Wymaga on dużego chłodzenia oraz dużej siły docisku. Kierowcy jadą 65,1% okrążenia z gazem w podłodze, zużywając 1,386 kg paliwa na kółko.
Rekordzistą toru jest Michael Schumacher, który w 2004 roku wykręcił tu 1:19.071. W ubiegłorocznych kwalifikacjach Sebastian Vettel wykręcił jednak czas 1:16.276s.
W tym roku kierowcy przejadą 70 okrążeń, co da 306,630 km. Będą dwie strefy DRS.
Dla kibiców
Podstawowe informacje dla kibiców, związane z dotarciem na tor i poruszaniem się po nim znajdziecie TUTAJ.