KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Piątkowa prasówka – Kubica, Toro Rosso, McLaren, Renault, Red Bull, Honda i… Porsche

Robert Kubica media Williams Formuła 1

Wyjątkowo wcześnie w tym roku rozpoczął nam się sezon na plotki w Formule 1. Dotyczą one nie tylko kierowców – w tym Roberta Kubicy – ale również ewentualnych zmian silników przez zespoły. Przeczytajcie najnowsze doniesienia ze świata F1 – o sytuacji w Williamsie, kandydatach McLarena i dylemacie Red Bulla.

Toro Rosso

Najpierw jednak nieco jeszcze o przebudzeniu mocy plotki dotyczącej Roberta Kubicy w Toro Rosso. Tak, jak pisaliśmy już wczoraj, jedyną nowością w tym temacie jest wypowiedź Helmuta Marko po Grand Prix Monako, w której stwierdził, że „sytuacja wokół Hartleya nie jest zadowalająca”. To jednak tyle i nadal musimy mocno powstrzymywać swoje zapędy we wsadzaniu Roberta do Austriackiej stajni.

Tak, jak już wskazywaliśmy, zapewne Robert w tej ekipie by się przydał, ale czy tak samo uważają władze Red Bulla? To temat przyszłości i póki co zapewne Robert sam skupia się na obowiązkach w Williamsie. Już za nieco ponad trzy tygodnie ponownie będzie jechał autem tej ekipy.

Sytuacja w Williamsie

Wydawałoby się, że w chwili kryzysu ekipa Williamsa powinna się jednoczyć i dążyć wspólnie do jak najszybszego wyjścia z kłopotów. Dopiero po osiągnięciu tego celu – a zatem wdrożeniu nowego pakietu aerodynamicznego – można by zająć się ewentualnymi roszadami.

W Williamsie jednak już teraz do nich dochodzi. Po tym, jak z Grove odszedł Kirk de Beer – szef aerodynamiki, z pracy odeszło kilka innych osób, znacznie mniej ważnych dla rozwoju bolidu, co nie zaciera faktu, że jedności raczej brak. Widzimy zresztą, ile ogłoszeń pracy wystawił Williams w ostatnich dniach.

Nie jest to dobra sytuacja, ale trzeba mieć nadzieję, że w Grove uda się zebrać wszystko do kupy i osiągnąć tak bardzo potrzebną poprawę.

Wiemy również już, że Williams ma problemy z płatnościami i swoje rachunki płaci średnio 20 dni po terminie, co jest najgorszym wynikiem w stawce ekip F1.

Sergey zaskakuje

Sergey Sirotkin wydaje się robić wszystko, by zostawiać po sobie bardziej pozytywne wrażenie niż Lance Stroll. Podczas gdy Kanadyjczyk bardzo narzekal podczas wyścigu, Rosjanin starał się wyciągać wszelkie pozytywy z formy Williamsa w Monako.

Udzielił nawet dość zaskakującej wypowiedzi Autosportowi, w której stwierdził, że Monako pokazało prawdziwą formę Williamsa.

„To był pozytywny trend. Barcelona była wypadkiem przy pracy i bardzo chcieliśmy to udowodnić. Walczymy w stawce, rywalizujemy z innymi i jest to dobre nie tylko jeżeli chodzi o rezultat, ale również naszą mentalność. Mam nadzieję, że ten rezultat zadowoli wszystkich w fabryce, bo widzą nasz postęp” – mówi o kwalifikacjach Rosjanin.

McLaren

Do sporych roszad może dojść w McLarenie. Mówi się, że usługami Stoffela Vandoorne`a może być zainteresowane Renault, jeżeli z ekipy odejdzie Carlos Sainz („wypożyczony” z Red Bulla). Z drugiej strony coraz głośniej jest o tym, że z Formułą 1 po tym sezonie pożegna się Fernando Alonso, niezadowolony z osiągów tegorocznego auta zespołu. Możliwy jest jednak i taki scenariusz, że obaj ci zawodnicy zostaną w ekipie. Jeżeli jednak doszłoby do roszad, to głównymi kandydatami do zajęcia ich miejsc są Nicholas Latifi (spółka powiązana z jego ojcem wykupiła za 200 milionów dolarów udziały w McLarenie) i Lando Norris.

Red Bull i silniki

Nadal nie wiadomo, na jakich silnikach w przyszłym sezonie będzie jeździł Red Bull. Zwleka on z ogłoszeniem decyzji, gdyż w Kanadzie swój nowy silnik ma zaprezentować Honda. Jeżeli widoczna będzie duża poprawa, to Red Bull może zdecydować się pozostać przy Hondzie przez 2 sezony, a później zmienić jednostki na Porsche, gdyż od 2021 roku ten producent chce wejść do F1 jako dostawca.

Co ciekawe, Renault zapowiedziało, że Red Bull nie dostanie nowych silników tego producenta na Kanadę, tłumacząc, że wsadzanie ich do wszystkich aut na raz, byłoby ryzykowne.

Nie tylko Red Bull byłby zainteresowany silnikami Porsche, swoją otwartość na te jednostki deklarowała również Claire Williams, dodając jednak, że jest bardzo zadowolona z obecnej współpracy z Mercedesem.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi