KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Po teście Ginetty – szef zachwycony [Aktualizacja – Williams o porównaniach]

Ginetta Manor WEC LMP1 testy Aragon Robert Kubica
fot. DailySportsCar

Mamy nieco więcej informacji na temat zakończonego w czwartek testu prototypów LMP1 na torze Aragon w Hiszpanii. Okazuje się, że wystawiana przez Manor Motorsport Ginetta spisywała się bardzo dobrze, będąc niezawodną oraz szybką. Zobaczcie krótki film z przejazdu Ginetty.

Dotychczas o teście wiedzieliśmy bardzo mało. Jedynie tyle, że jazdy trwały trzy dni i uczestniczyli w nich Oliver Rowland, Charlie Robertson oraz Robert Kubica (w środowe popołudnie). Teraz o teście napisał portal dailysportscar.com.

Auto było dostępne przez 3 dni i prezentowało dużą niezawodność, a na torze miało możliwość porównać swoje osiągi ze zdecydowanym faworytem nadchodzącego sezonu WEC, Toyotą. Celem testu TRSM, bo pod taką nazwą pojedzie Ginetta, było zrobienie jak największej liczby kilometrów po tym, jak pierwszy test był najeżony problemami z silnikiem. Test obejmował również program z dostawcą opon, Michelin. Zaplanowany program udało się zrealizować już w ciągu dwóch dni, a trzeci wykorzystano na przejazdy sprawdzające szybkość auta.

Łącznie kierowcy, którzy zostali już potwierdzeni na ten sezon, a zatem Robertson i Rowland, pokonali aż 1200 kilometrów. Swój czas w samochodzie miał oczywiscie również Robert.

„Jesteśmy zachwyceni formą samochodu przez te trzy dni. Pierwszy test na torze Aragon 3 tygodnie temu był tak naprawdę shakedownem. Po nim dokonaliśmy kolejnych poprawek i teraz nabijaliśmy przebieg i sprawdzaliśmy szybkość auta. Znakomicie, że Toyota była obecna na testach, gdyż stanowiła prawdziwy punkt odniesienia dla nas. Jeżeli chodzi o najlepszy czas testów, to byliśmy 0,7 sekundy za nimi, a podczas długich przejazdów byliśmy w stanie dorównać im tempem. Czujemy jednak, że samochód ma jeszcze większy potencjał. Oczywiście wiemy, że test nie był w pełni obiektywny, podobnie jak specyfikacje jeżdżących aut, ale mogliśmy wykonać pewne porównania, gdyż jeździliśmy na tym samym torze, tego samego dnia i w tych samych warunkach” – mówi po teście Ewan Baldry, dyrektor techniczny Ginetty.

Poniżej Toyota zabierająca się do wyprzedzania Ginetty podczas testów:

Bardzo zadowolony z testu był również Lawrence Tomlinson, szef Ginetty.

„Jestem całkowicie zachwycony zarówno niezawodnością, jak i formą podwozia Ginetty, które są znacznie lepsze od tego, gdzie zamierzaliśmy być” – powiedział Tomlinson.

Przypomnijmy, że na początku kwietnia odbędzie się prolog WEC na torze Paul Ricard we Francji.

Czy takie wyniki testu będą ostatecznie przekonujące dla Roberta Kubicy i Polak zdecyduje się na program w WEC? Na to liczymy!

Źródło: dailysportscar.com

Aktualizacja

Również szefowa Williamsa, Claire Williams, przestrzega przed porównaniami tempa Roberta Kubicy do podstawowych kierowców Williamsa po testach w Barcelonie.

„Ludzie mogą wyjeżdżać i robić przejazdy na miękkich oponach w perfekcyjnych warunkach, a inni kierowcy mogą nie mieć tej możliwości z racji gorszej pogody albo tego, że zdecydowaliśmy się na inne ustawienia, które mogą nie być optymalne. Więc myślę, że można tu coś oceniać, nie przy tym poziomie szczegółów. Można popatrzeć na tabelę czasów i stwierdzić: „wow, Mercedes jest pierwszy” i to akurat będzie prawda. Ale kiedy patrzy się na czasy kierowców i próbuje porównać zawodników z jednego zespołu tego samego dnia, to nie da się tego zrobić bo nie wiadomo, jaki program realizowali i jakie dokładnie mieli warunki. Myślę, że bardzo trudno jest siąść i powiedzieć: „Czy Williams mógł dokonać złego wyboru ponieważ ich kierowca rezerwowy uzyskał najlepszy czas? Nie sądzę aby takie stwierdzenie było właściwe” – mówi Claire Williams w rozmowie z Autosportem.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi