KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Hubert Ptaszek: Sport uczy pokory

Polska runda Rajdowych Mistrzostw Świata nie ułożyła się po myśli jedynej załogi, która regularnie reprezentuje biało-czerwone barwy w światowym czempionacie. Hubert Ptaszek i Maciek Szczepaniak liczyli na bezproblemowy występ przed własną publicznością, w starciu z bardzo silną i liczną stawką WRC-2 w Rajdzie Polski.

Na ekstremalnie szybkich mazurskich szutrach nie udało się niestety nawiązać do odniesionych w poprzednich tegorocznych startach sukcesów, jakimi niewątpliwie były drugie lokaty w Meksyku i Argentynie. Doświadczenia zebrane w skrajnie różnych warunkach – od upału przez pierwsze dni rajdu po deszcz i błoto na koniec zmagań – z pewnością zaprocentują w kolejnych startach. Najbliższy z nich będzie miał miejsce już za niespełna cztery tygodnie. W ostatni weekend lipca na północy Europy najlepsze rajdowe załogi świata stoczą kolejną batalię o punkty w słynnym Rajdzie Finlandii, najszybszej imprezie w kalendarzu WRC: jedynej rundzie cyklu, podczas której uzyskuje się wyższe prędkości niż w zakończonym właśnie Rajdzie Polski.

if (typeof CeneoAPOptions == „undefined” || CeneoAPOptions == null)
{
var CeneoAPOptions = new Array();
stamp = parseInt(new Date().getTime()/86400, 10);
var script = document.createElement(„script”);
script.setAttribute(„type”, „text/javascript”);
script.setAttribute(„src”, „//partnerzyapi.ceneo.pl/External/ap.js?”+stamp);
script.setAttribute(„charset”, „utf-8”);
var head = document.getElementsByTagName(„head”)[0];
head.appendChild(script);
}

CeneoAPOptions[CeneoAPOptions.length] =
{
ad_creation: 57178,
ad_channel: 11474,
ad_partner: 9209,
ad_type: 1,
ad_content: '470,540,850′,
ad_format: 6,
ad_newpage: true,
ad_basket: true,
ad_container: 'ceneoaffcontainer57178′,
ad_formatTypeId: 2,
ad_contextual: true,
ad_recommended: false,
ad_forceCategory: false,
ad_includePrice: true,
ad_includePicture: true,
ad_includeRating: false,
ad_customWidth: 640,
ad_rowCount: 1,
ad_columnCount: 3,
ad_bdColor: '9370db’,
ad_bgColor: 'ffffff’,
ad_txColor: '000000′,
ad_pcColor: 'FF7A03′,
ad_boldPrice: false,
ad_fontSize: 12,
ad_imageHeight: 100
};

Hubert Ptaszek: Darzę ten rajd dużym sentymentem ze względu na to, że nie mam wielu okazji do startowania w Polsce. Zawsze miło jest pokazać się na ojczystej ziemi, chociaż w tym rajdzie nie udało nam się zaprezentować z dobrej strony. Wydarzyło się sporo rzeczy, które nie powinny mieć miejsca. Pech nas nie opuszczał: jak nie nasz błąd, to utrata hamulców, awaria skrzyni biegów, wreszcie za wysoka temperatura wody z powodu zaklejonego błotem intercoolera. Zabrakło pierwiastka szczęścia, a jest to coś, czego nie da się wypracować – po prostu albo dopisze, albo nie. Pozytywne rzeczy to nasze tempo na niektórych odcinkach: kiedy wszystko grało z samochodem i z naszym opisem, to było widać, że jesteśmy w stanie uzyskiwać dobre czasy z przodu stawki WRC-2. Sport uczy pokory, my się nie załamujemy i myślami jesteśmy przy następnym rajdzie. Chcemy jak najlepiej przygotować się do Rajdu Finlandii, ale na razie kiedy zamykam oczy i pomyślę o Rajdzie Polski, to widzę przede wszystkim kibiców, którzy przynieśli uśmiech na nasze twarze. Bez ich wsparcia ten rajd byłby bezbarwny, a tak miał barwy biało-czerwone. Wspaniale jedzie się w szpalerze polskich flag, niektóre miały napis „Birdman” – cieszymy się, że nasza inicjatywa się przyjęła i bardzo dziękujemy za wsparcie na trasie Rajdu Polski.


Maciek Szczepaniak: Jedynego w tym roku weekendu przed polskimi kibicami na pewno nie możemy zaliczyć do udanych. Rajd nie ułożył się po naszej myśli, bo liczyliśmy na bezproblemowy start, a niestety nie obyło się bez kłopotów technicznych, przytrafiały się nam także błędy. Dużym plusem jest to, że na niektórych odcinkach Hubert pokazał bardzo dobre tempo i kiedy nie mieliśmy problemów, to uzyskiwał czasy blisko czołówki czy też blisko aktualnego rajdowego mistrza Europy. Dla 22-letniego kierowcy, który pierwszy raz startuje w Rajdzie Polski samochodem R5, jest to niewątpliwie bardzo optymistyczny akcent. W ekstremalnych warunkach wykonał kolejny krok na drabinie zbierania doświadczenia. Szczeble tej drabiny były jednak w ten weekend wyjątkowo strome i rajd był naprawdę dużym wyzwaniem. Jak zwykle spotkaliśmy się z bardzo życzliwym przyjęciem ze strony kibiców i bardzo miło było spotkać się z fanami, którzy na co dzień kibicują nam przez internet. Wielkie dzięki, tworzycie naprawdę wyjątkową atmosferę!

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Popularne tagi