KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Hubert Ptaszek: Kolejne trudne zadanie do wykonania

Hubert Ptaszek i Maciek Szczepaniak wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata i od czwartku do niedzieli walczyć będą na szybkich, wymagających i malowniczych szutrach na Mazurach. Rajd Polski już po raz piąty w historii jest rundą światowego czempionatu, a tegoroczna edycja składa się z 21 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 300 kilometrów.

Polska załoga, realizująca w tym sezonie bogaty program startów w kategorii WRC-2, była zmuszona opuścić poprzednią rundę z powodu kontuzji pleców odniesionej przez pilota w Rajdzie Portugalii. Mimo że rajdowa jazda na Sardynii nie była z przyczyn medycznych możliwa, Hubert i Maciek zaliczyli zapoznanie z trasą i zdobyte w ten sposób doświadczenie oraz opis odcinków mogą zaprocentować w przyszłości.

Polski duet wraca do ostrej walki przed własną publicznością i jest przygotowany do zmagań z bardzo mocną konkurencją. Na liście zgłoszeń widnieje aż 26 załóg w WRC-2 i jest to najliczniej obsadzona kategoria wśród 67 załóg planujących start na Mazurach. Nie zabraknie ścisłej czołówki, czyli kierowców, którzy podzielili się zwycięstwami w sześciu rozegranych dotychczas rundach. Elfyn Evans, który w dwóch poprzednich edycjach Rajdu Polski startował samochodem klasy WRC, ma na koncie dwa zwycięstwa, a Nicolas Fuchs, Pontus Tidemand i Teemu Suninen wygrali po razie. Wśród rywali Ptaszek i Szczepaniak, którzy już dwa razy w tym sezonie stawali na drugim stopniu podium w WRC-2, mają także zwycięzców Rajdu Polski z czasów, gdy ta impreza nie była jeszcze rundą WRC: Esapekkę Lappiego czy Kajetana Kajetanowicza. Nauka zebrana w tak doświadczonym gronie z pewnością zaprocentuje w kolejnych startach.

Ptaszek i Szczepaniak wystartują w Rajdzie Polski Skodą Fabią R5, przygotowywaną i obsługiwaną przez zespół Wevers Sport. Zmagania rozpoczną się w czwartkowy wieczór od przejeżdżanego równolegle przez dwa samochody odcinka na torze w Mikołajkach. W piątek na załogi czekają odcinki na wschód od bazy rajdu, a w sobotę wyprawa aż pod granicę z Obwodem Kaliningradzkim. Będzie to szczególnie wymagający dzień, bo między odcinkami o łącznej długości ponad 120 kilometrów nie zaplanowano ani jednego serwisu. W niedzielę do przejechania pozostaną cztery próby w pobliżu Mikołajek, a wyniki Rajdu Polski, siódmej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata, poznamy wczesnym popołudniem.

if (typeof CeneoAPOptions == „undefined” || CeneoAPOptions == null)
{
var CeneoAPOptions = new Array();
stamp = parseInt(new Date().getTime()/86400, 10);
var script = document.createElement(„script”);
script.setAttribute(„type”, „text/javascript”);
script.setAttribute(„src”, „//partnerzyapi.ceneo.pl/External/ap.js?”+stamp);
script.setAttribute(„charset”, „utf-8”);
var head = document.getElementsByTagName(„head”)[0];
head.appendChild(script);
}

CeneoAPOptions[CeneoAPOptions.length] =
{
ad_creation: 57178,
ad_channel: 11474,
ad_partner: 9209,
ad_type: 1,
ad_content: '470,540,850′,
ad_format: 6,
ad_newpage: true,
ad_basket: true,
ad_container: 'ceneoaffcontainer57178′,
ad_formatTypeId: 2,
ad_contextual: true,
ad_recommended: false,
ad_forceCategory: false,
ad_includePrice: true,
ad_includePicture: true,
ad_includeRating: false,
ad_customWidth: 640,
ad_rowCount: 1,
ad_columnCount: 3,
ad_bdColor: '9370db’,
ad_bgColor: 'ffffff’,
ad_txColor: '000000′,
ad_pcColor: 'FF7A03′,
ad_boldPrice: false,
ad_fontSize: 12,
ad_imageHeight: 100
};

Hubert Ptaszek: – Cieszymy się, że mamy szansę wystartowania przed polską publicznością. Liczymy na naprawdę wiele biało-czerwonych flag i trzymanie kciuków za naszą załogę. Mamy za sobą dwa dni testów, w ramach przygotowań wystartowaliśmy także w minioną sobotę w Rajdzie Warmińskim. Myślę, że całkiem przyzwoicie się tam zaprezentowaliśmy, jadąc równo i bez problemów. Plan na Rajd Polski jest po prostu taki, żeby robić to, co cały czas robimy: pojechać czysto. Myślę, że jeśli nasza praca będzie dobrze się układała, to przy okazji zaprezentujemy dobre tempo. Nie ukrywam, że to jest ciężka runda. Nie chodzi nawet o wysokie prędkości, tylko o szybkie partie, gdzie jeden źle przejechany zakręt powoduje stratę na całej długiej sekcji. Mam nadzieję, że te odcinki mnie nie przestraszą i jak najczęściej będę prostował prawą nogę. Jeszcze nie jechałem samochodem klasy R5 w tak szybkim rajdzie, więc na pewno w środku będą emocje – i mam nadzieję, że na zewnątrz też. Po dość technicznych rajdach taka „petarda” jest naprawdę dużym wyzwaniem i kolejnym trudnym zadaniem do wykonania, ale jestem na to gotowy.

Maciek Szczepaniak: – Testy pokazały, że mogę siedzieć w samochodzie i wykonywać swoje zadania. Będę używał specjalnego gorsetu, który ewentualnie ma wspomóc mój kręgosłup, ale poza trochę niewygodnym wsiadaniem i wysiadaniem z auta nie czuję specjalnej różnicy. To miał być mój setny start w Rajdowych Mistrzostwach Świata, ale z powodu kontuzji w Portugalii i odpuszczenia Sardynii będzie to rajd numer 99. To jest szczególne uczucie, kiedy jesteś zawodnikiem i możesz startować we własnym kraju, w zawodach rangi mistrzostw świata. Mamy jedyną w sezonie okazję, by powalczyć przed taką ilością naszych polskich kibiców i atmosfera jest na pewno niewiarygodna, natomiast od strony sportowej Rajd Polski jest dla mnie dokładnie taką samą rundą jak każda inna. Chcemy tu jak najlepiej popracować na zapoznaniu i robić to, co staramy się robić od początku naszej współpracy, czyli pojechać czysty weekend i wystrzegać się błędów.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Węgier

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 20 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi