KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

Jak Robert Kubica radził sobie w Rajdzie Niemiec 2013?

blank
fot. Citroen Racing

Ubiegłoroczną rywalizację najlepszych kierowców rajdowych w Niemczech zapamiętamy na długo. W Rajdzie Niemiec 2013 Robert Kubica wywalczył najlepsze miejsce w historii polskich występów w WRC. Jak przebiegała rywalizacja rok temu? Dowiecie się o tym na tydzień przed startem tegorocznej edycji imprezy.

W Rajdzie Niemiec 2013 Robert, wspólnie jeszcze wtedy z Maciejem Baranem, rywalizował w kategorii WRC2. Już przed tą imprezą Kubica był na 2. miejscu w klasyfikacji mistrzostw, a ewentualna wygrana dawała mu pozycję lidera.

Kubica nie miał problemów z wygraniem dwóch pierwszych OS-ów rajdu, a już pierwszego dnia rywalizacji ubyło mu rywali w WRC i WRC2. Nad drugim w WRC2 Elfynem Evansem Robert miał 15 sekund przewagi.

Początek drugiego dnia był bardzo pechowy dla Michała Kościuszko, który po mocnej kompresji doznał urazu kręgosłupa, który w efekcie wyeliminował ro z rywalizacji w tym rajdzie, w kilku następnym rundach oraz sprawił, że Kościuszko nie startuje w tym sezonie.

blank
fot. Citroen Racing

Dla Roberta poranek również nie był udany. Polak nie wygrał żadnego z pierwszych trzech OS-ów i skarżył się na wyciek płynu w środku auta, który sprawia, że stopa ślizga mu się na pedale. Przez to musiał zawracać. OS-y składały się dodatkowo z wielu nawrotów, które nie faworyzują naszego kierowcy.

Po pierwszej pętli Robert miał 8,3 sekundy przewagi nad Evansem. Jazdę Kubicy utrudniał również zły dobór opon, gdyż na trasie padało, a Polak jechał na twardej mieszance.

Następne 3 OS-y Polacy wygrali i w generalce po dwóch dniach mieli 12,4 sekundy przewagi nad Evansem, zajmując 8. miejsce. Kubica oceniał, że przez awarie, błędy i niedociągnięcia stracili około 30 sekund.

Warto dodać, że to właśnie drugiego dnia ubiegłorocznego Rajdu Niemiec, Robert i Maciej postanowili użyć dodatkowego spojlera:

Sobota również rozpoczęła się od problemów i odrabiania strat przez Evansa. Po obrocie na 9. OS-ie Kubica tracił do Evansa 3 sekundy. Po kolejnym OS-ie Robert odzyskał prowadzenie, ale przed końcem dnia jeszcze raz je stracił by ostatecznie mieć prawie 8 sekund przewagi nad Evansem. Wzięła się ona z genialnej jazdy na ostatniej próbie. Rajd został tego dnia skrócony z powodu tragicznego wypadku z rajdzie aut historycznych, w którym śmierć poniosła jedna z załóg.

Problemy miało wielu kierowców WRC, a po sobotnich OS-ach Kubica awansował na 5. miejsce.

Istniała realna groźba odwołania niedzielnych OS-ów, ale ostatecznie zdecydowano się je rozegrać. Mimo że zapowiadała się bardzo zacięta walka między Kubicą a Evansem, to Polak nie dał szans Walijczykowi i pewnie wygrał klasyfikację WRC2, osiągając jednocześnie 5. miejsce na mecie.

blank

Jest to najwyższa pozycja dla polskiego kierowcy w historii WRC.

Tak Robert podsumował swój ubiegłoroczny występ:

Mamy nadzieję, że w tegorocznym rajdzie Niemiec zostanie poprawiona.

W tym roku, podobnie jak w zeszłym, Robertowi „szpiegował” będzie Tomasz Kuchar. Tzw. „safety crews” dopuszczane są jedynie podczas asfaltowych rund, by w szczególności przed drugimi przejazdami odcinków móc nanieść poprawki na notatki w związku z wyciąganymi przez samochody na drogę kamieniami i szeroko pojętym „syfem”.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi