KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
Oracle Red Bull Racing Season Launch 2023

Alpine rozmawiało z Ricciardo. Co teraz z Danielem?



Alpine rozważało zatrudnienie Daniela Ricciardo w charakterze kierowcy wyścigowego na sezon 2023 Formuły 1. Zespół przyznał się do rozmów z Australijczykiem.

Na koniec zeszłego roku Ricciardo stracił fotel w McLarenie – i obecnie się nie ściga. Wrócił do Red Bulla, z którym święcił największe sukcesy, ale tylko jako trzeci zawodnik. Podstawowymi kierowcami obecnie najlepszej stajni są mistrz świata Max Verstappen oraz Sergio Perez.

Zobacz także – McLaren spłacił Ricciardo ogromną kwotą i… zaoszczędził

Brak kierowcy z Antypodów na torze to spora strata. Wszak w przeszłości odniósł 8 zwycięstw i 32-krotnie stawał na podium. Czarny scenariusz nie musiał się ziścić, bo zawodnikiem, który jeszcze kilka lat temu należał do ścisłej czołówki, interesowały się różne zespoły. Okazało się, że zanim podpisał kontrakt z Red Bullem, wiecznie uśmiechnięty 33-latek negocjował z innym teamem, dla którego wcześniej jeździł. Tam mógł być kierowcą etatowym.



Ricciardo oczywiście nigdy nie reprezentował barw Alpine, ale ścigał się dla ekipy z Enstone, gdy ta startowała jeszcze pod szyldem Renault.

Zespół funkcjonujący pod francuską flagą szukał nowego kierowcy po tym, jak okazało się, że opuści go Fernando Alonso (Hiszpan przeszedł do Aston Martina). Ostatecznie wybór padł na zawodnika znad Sekwany, Pierre’a Gasly’ego.

„Prowadziliśmy dyskusje z Danielem, a kiedy Pierre stał się dostępny, zakontraktowaliśmy jego”. – powiedział szef Alpine, Otmar Szafnauer.

„Teraz (Ricciardo) związał się z Red Bullem, ale myślę, że to fantastyczny kierowca, wciąż jest młody i nie byłbym zaskoczony, gdyby w przyszłości wrócił do startów”. – dodał.

Zainteresowanie Haasa wciąż żywe?

W 2022 roku usługami Ricciardo chyba najbardziej interesował się Haas. Amerykańska stajnia robiła to w sposób otwarty, publicznie, szukając nowego kierowcy w miejsce Micka Schumachera.



Australijczyk nie zdecydował się przyjść do jednego ze słabszych teamów w stawce, ale zdaje się, że w tym sezonie ekipa zza Oceanu zanotowała postęp – i chociaż zatrudniła Nico Hulkenberga, to jednak o Ricciardo nie zapomniała.

Niemniej jej szef Gunther Steiner podkreślił, że na dywagacje odnośnie składu kierowców na kolejny rok jest zbyt wcześnie.

Spytany o Ricciardo, Włoch odparł: „Trochę za wcześnie mówić już o zmianie kierowcy na przyszły rok, zobaczmy jak poradzimy sobie z naszym aktualnym składem!”

„Na pewno, w pewnym momencie może siądę z nim do rozmowy, ale nie mogę niczego obiecać, ponieważ jeśli moi dwaj goście zrobią dobrą robotę, to myślę, że postawimy na nich”.

„Każdy chce rozmawiać z Danielem. Ma rok przerwy, może z powrotem wie czego chce i będzie interesujący dla każdego w F1″

„Mam w tym roku nowego kierowcę, który dopiero zaczął się dla nas ścigać, więc muszę trochę dać mu szansę!”

Chcielibyście zobaczyć Ricciardo za rok z powrotem w akcji? Jeśli tak, to w którym zespole?

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Motorsport Week

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi