KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Miami - Final Practice

„Optymalna” liczba wyścigów. A co ze sprintami?



Stefano Domenicali, szef Formuły 1 wypowiedział się na temat liczby wyścigów i sprintów w Formule 1 mówiąc, że zarówno kierowcy jak i zespoły mają obowiązki wobec fanów.

W ostatnich latach kalendarz Formuły 1 mocno się rozszerzył i obecnie liczy 24 rundy co jest rekordową liczbą.

Więcej wyścigów?

 

„Myślę, że 24 wyścigi to optymalna liczba. W tym roku wziąłem na siebie pewien rodzaj odpowiedzialności od zespołów i promotorów i ogłosiliśmy kalendarz na 2025 znacznie wcześniej niż normalnie by wszyscy mogli się przygotować. Jest to krok w kierunku, w którym chcemy podążać” – mówi Domenicali.

 

Niektórzy kierowcy narzekają jednak na zbyt intensywny kalendarz. Mówi o tym m.in. mistrz świata Max Verstappen. Fernando Alonso przyznał, że rozważając kontynuację kariery w Formule 1 brał pod uwagę przede wszystkim kwestię rozbudowanego kalendarza F1.

„Rozmawiam z kierowcami. Jeżeli chce się jeździć to można jeździć każdego dnia. Jeżeli nie chcesz być w Formule 1 to nie ma przymusu” – zaznacza szef Formuły 1.

„To kwestia szanowania kibiców. Oni chcą widzieć ściganie. To nasza odpowiedzialność wobec fanów, partnerów, promotorów, sponsorów, nadawców – wszystkich. To magia sportu, w którym mamy bohaterów i chcemy cieszyć się tym, co robią. Jestem pewien, że to mi się podoba” – dodaje Domenicali.

Więcej sprintów?

 

Grand Prix Chin gościło pierwszy sprint w tym sezonie, a świadkami drugiego będziemy już w najbliższy weekend w Miami.

 

Domenicali został w chinach zapytany o więcej sprintów w kalendarzu odpowiada: „A czemu nie?”

„Powiedziałbym, że to wspaniały format ponieważ trzyma napięcie każdego dnia. Jest to na pewno coś, o czym będziemy dyskutować w przyszłości. Zobaczymy jak będą przebiegały sprinty w formacie, jaki wybraliśmy na ten sezon, ale z pewnością do tego wrócimy” – mówi szef Formuły 1.

Włoch jako przykład tego, że jest to dobry sposób na rozgrywanie weekendów daje kwalifikacje w Chinach, których nie wygrał żaden z kierowców Red Bulla.

„To były niesamowite warunki w kwalifikacjach, mieliśmy więcej przejazdów. Naszym obowiązkiem jest zapewnienie atrakcji kibicom każdego dnia weekendu wyścigowego. To wyraz szacunku dla fanów, którzy przybywają tu bo chcą mieć zabawę” – twierdzi Domenicali.

„To co działo się w Japonii gdy kierowcy jeździli bardoz mało by oszczędzać opony nie jest dobre dla ludzi, którzy przyszli oglądać kierowców. Jestem pewien, że zespoły to zrozumieją, że musimy znaleźć na to rozwiązanie” – dodaje Włoch.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi