KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Fernando Alonso Mike Krack

Alonso przyznaje, że rozmawiał z innymi



Fernando przed sezonem deklarował, że zanim podejmie decyzję dotyczącą zespołu, najpierw będzie musiał zastanowić się nad tym, czy nadal chce być w Formule 1. Jak widać, nie zajęło mu to dużo czasu.

“Kiedy przestanę jeździć w Formule 1, będę ścigał się gdzieś indziej. Może w Dakarze czy czymś takim. Trudno mi sobie wyobrazić życie bez kierownicy w rękach. To się nigdy nie wydarzy, przynajmniej nie w krótkim czasie. Emerytura nigdy nie była opcją” – mówi Alonso, cytowany przez racefans.net.

“Potrzebowałem kilku wyścigów czy tygodni by pomyśleć o sobie, czy chcę być jeszcze w F1 przez kilka sezonów. Kalendarze są teraz intensywne, a samochody wymagające. Moje zaangażowanie, miłość do Formuły 1 i Astona Martina są niezmienne. Potrzebowałem po prostu czasu by porozmawiać ze sobą i podjąć decyzję. Formuła 1 zabiera cały twój czas, całą energię. Dajesz całe swoje życie ściganie. Chciałem odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jestem na to gotowy” – dodaje kierowca.

W komunikacie prasowym po ogłoszeniu przedłużenia umowy z Fernando Alonso, Mike Krack, szef zespołu, zwrócił uwagę na to, że Alonso dotrzymał słowa i pierwszym zespołem, z którym rozpoczął rozmowy, był Aston Martin.

 

“Gdy podjąłem decyzję – myślę, że w okolicach Australii – usiadłem z Astonem, tak jak mówiłem w lutym, gdy powiedziałem, że będą moim priorytetem. I nie było to trudne. Myślę, że obie strony chciały tego samego. Ja chciałe się tam dalej ścigać, oni chcieli żeby zachował swój fotel. A jeżeli obie strony czegoś chcą to w końcu udaje się znaleźć porozumienie” – mówi Alonso.

Hiszpan przyznaje jednak, że rozmawiał też z innymi.

“To normalne, że gdy wchodzisz w negocjacje, musisz wszystko zbalansować i zobaczyć, co jest na rynku. Trzeba też słuchać innych. To normalna procedura i myślę, że to fair wysłuchać wszystkich propozycji i zobaczyć co słychać na rynku” – przyznaje Fernando.

“W mojej głowie Aston był logicznym wyborem i czułem, że najlepszą opcję, której tez chciałem, był Aston Martin. Wszystkie inne rozmowy były bardzo delikatne i nigdy nie doprowadziły do żadnych wniosków. Być może do takich rzeczy potrzeba czasu. W przypadku Astona było oczywistym, że chcieliśmy pracować razem.

Ważna dla Alonso była długoterminowa przyszłość z Astonem.

 

Angażowanie się w roczny projekt nie miało dla mnie sensu. I nie chodzi o to, że z innych ekip miałem propozycje rocznych kontraktów. Mówiłem w Astonie, że daję im pierwszeństwo w rozmowach ze względu na wspólny projekt, który budujemy” – stwierdza Alonso.

A trzeba przyznać, że Aston Martin bardzo mocno inwestuje w swoje zaplecze technologiczne i ludzkie.

“W ubiegłym roku otworzyliśmy nowy kampus, w tym będzie nowy tunel aerodynamiczny, a od 2026 roku przychodzi do nas Honda. Chcę wejść z nowe przepisy jako część tego projektu. To było coś bardzo ważnego” – mówi Hiszpan.

Nie boi się on ponownej współpracy z Hondą mimo nienajlepszych wspomnień.

 

“Częścią decyzji o pozostaniu w Astonie była Honda. Chodziło też o partnerstwo z Aramco – największym i najlepszym partnerem na świecie. Mamy teraz niesamowicie utalentowane osoby, będzie nowy tunel, nowe placówki na Silverstone. Jest więc zatem sporo czynników, które wpłynęły na moją decyzję.

Przedłużenie umowy oznacza, że Aslonso będzie w Formule 1 jeszcze minimum 2 sezony i będzie w serii mając 45 lat. Będzie najstarszym kierowcą od lat 70 w F1.

“Oprócz jazdy, używam 25-letniego w Formule 1 i kolejnych 10 – 15 lat poza F1. To prawie 40 lat motorsportowego doświadczenia. To również korzyść dla zespołu. Jestem niesamowicie zmotywowany” – dodaje Alonso.

Źródło: racefans.net

Reklama: Sonda lambda – cichy bohater Twojego auta. Co musisz wiedzieć, gdy zaczyna szwankować?



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi