KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Australian Grand Prix - Race Day - Melbourne, Australia

Williams zaczął w poniedziałek o 2 w nocy



W Williamsie mają kilka dni na naprawienie uszkodzonego podczas Grand Prix Australii nadwozia auta Alexa Albona.

Logan Sargeant nie wystartował w Grand Prix Australii bo musiał oddać swój samochód Alexowi Albonowi. Taj rozbił się poważnie w pierwszym treningu, a Williams nie miał zapasowego nadwozia. Ekipa podjęła trudną decyzję i odebrała samochód Amerykaninowi by zmaksymalizować swoje szanse na punkty.

Ostatecznie Albonowi nie udało się zdobyć punktów – dojechał na 11. miejscu.

 

Williams od razu po powrocie do Grove musiał zająć się naprawą auta Albona tak, by obaj kierowcy ekipy mogli wystartować w Grand Prix Japonii, które zostanie rozegrane w przyszłym tygodniu.

„Jestem pewien, że będziemy w stanie naprawić nadwozie. Zastosowaliśmy odpowiednie procedury by upewnić się, że wróci ono do fabryki najszybciej jak to możliwe – w poniedziałek rano. Dotarło około 2 w nocy i wtedy przystąpiliśmy do prac nad nim – rozbierając je i dokonując napraw. Jesteśmy w dobrej pozycji by wróciło ono na Suzukę” – mówi James Vowles, szef Williamsa.

Jeszcze w Melbourne rozpoczęto przygotowania do naprawy.

„Zrobiliśmy wiele na torze. Wezwaliśmy fotografów i techników by zrozumieć, do jakich uszkodzeń doszło i jak najlepiej przygotować się do ich naprawy. Te przygotowania było kluczowe bo dzięki nim w poniedziałek o 2 w nocy byliśmy w stanie rozpocząć pracę. Nie trzeba było się zastanawiać, co się stało. Na Suzuce bez problemu będziemy mieli dwa auta” – zapewnia szef Williamsa.

 

Niestety, kierowcy nadal będą musieli uważać – zespół nadal nie będzie miał zapasowego nadwozia.

„Naszym pierwotnym planem było rozpoczęcie sezonu z trzema nadwoziami. Od pierwszej rundy. Ten plan przesunął się na rundę trzecią, a potem doszły kolejne opóźnienia. Pracowaliśmy nad przygotowaniem trzeciego, ale teraz musieliśmy zająć się naprawą tego drugiego więc będzie kolejne opóźnienie” – przyznaje Vowles.

Nie wpłynie to jednak na prace nad poprawkami, które zamierza przywieźć ekipa.

„Oczywiście taki wypadek jak ten Alexa będzie nas sporo kosztował. Również czasu, którego nie zakładaliśmy poświęcać na to. Poprawki, które mieliśmy na Japonię i tak się pojawią więc to pozytywna wiadomość. To małe rzeczy, ale każda z nich wpływa na ogólne osiągi” – mówi Vowles.

„Mogą być w naszej kolejce rzeczy, które nieco ucierpią przez tę sytuację, ale w tym momencie robimy naprawdę dobrą robotę, próbując zaabsorbować dodatkowych ludzi bez wpływu na poprawki. Będą zatem rzeczy, które pojawią się w 6 czy 7 rundzie.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Węgier

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 20 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi