KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Formula 1 2024: Saudi Arabian GP

RB grozi w sprawie zachowania Kevina Magnussena



Nie wszystkim podobała się „praca zespołowa”, jaką podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej wykonał Kevin Magnussen. Pojawiają się głosy, że takie manewry jak Duńczyka, powinny być zakazane.

Kevin Magnussen dość szybko stracił szanse na dobry wynik w Grand Prix Arabii Saudyjskiej. Pierwsza kara oznaczała, że spadał na koniec stawki. Na 18. okrążeniu Haas poprosił go o pomoc w zbudowaniu przewagi 20 sekund Nico Hulkenberga nad resztą stawki. Magnussen miał utrzymać rywali swojego partnera z zespołu za sobą.

To się udało, Hulkenberg ostatecznie zdobył punkt, ale Magnussen bronił się bardzo agresywnie i dostał nawet drugą karę – za zyskanie pozycji przez wyjazd poza tor. Zrobił to na Yukim Tsunodzie.

W rozmowie z mediami po wyścigu niezadowolenie z takiego zachowania Duńczyka wyrażał Alan Permane, dyrektor wyścigowy RB.

 

„Yuki wystartował na oponie miękkiej, a podczas wyjazdu samochodu bezpieczeństwa daliśmy mu twarde opony. To, co wydarzyło się potem było trudne do przełknięcia. Magnussen celowo wyjechał poza tor by znaleźć się przed Yukim, a potem spowalniał go o 2 sekundy na okrążeniu. To pozwoliło stworzyć dużą przewagę Hulkenbergowi zanim zjechał na swój pit-stop” – mówi Permane.

„Według mnie to w całości wypełnia definicję niesportowego zachowania i jestem pewien, że wspólnie z innymi zespołami porozmawiamy z FIA na temat tego w kolejnych wyścigach” – mówi Permane.

Wtóruje mu szef zespołu, Laurent Mekies, który czuje, że to Tsunoda zająłby 10. miejsce, gdyby Magnussen „nie zniszczył mu wyścigu”.

Zawiedziony był też sam kierowca.

 

„To było dość frustrujące i błędem z mojej strony było przepuszczenie Kevina. Wyprzedził mnie jednak czterema kołami poza torem. Jasne, dostał 20 sekund kary, ale blokował nas więc uważam, że było to niesprawiedliwe. Ale mogłem go nie puszczać – to był mój błąd” – mówi Tsunoda.

„Rozumiem jego perspektywę, pomógł zespołowi zdobyć punkty. Robił wszystko co mógł, by utrzymać swoją pozycję. Ale jednocześnie jeździł bardzo niebezpiecznie, prawie się rozbiłem w 2. zakręcie. To nie było fair” – dodał Japończyk.

Według dziennikarza portalu planetf1.com, Thomasa Mahera, takie działania jak Tsunody i Haasa powinny być zabronione i kiedyś były surowo karane. Według niego regulamin powinien być zmieniony by nie dopuszczać w przyszłości do takich sytuacji.

A jakie jest Wasze zdanie?

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi