KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Hungary - Practice

Red Bull ośmieszy Mercedesa?



Według doniesień dziennikarzy, Red Bull zamierza pokazać Mercedesowi, jak prawidłowo stworzyć samochód zgodnie z koncepcją zero-sidepods.

Na początku nowej ery technicznej, w 2022 roku Mercedes przedstawił auto w koncepcji „zero-sidepods”, praktycznie bez sekcji bocznych. Niestety, powodowała ona wiele problemów, a bolid ekipy z Brackley nie był wydajny aerodynamicznie. Pojawiały się również problemy z dobijaniem bolidu do nawierzchni.

W ubiegłym roku Mercedes przedstawił nowy samochód, który był przyjaźniejszy dla kierowców i dał ekipie wicemistrzostwo świata konstruktorów.

W tym roku Mercedes przedstawił już auto bardziej zbliżone do innych załóg z wyraźnymi sekcjami bocznymi.



Zaskoczył natomiast Red Bull, w którego aucie wielu ekspertów zauważyło inspiracje… Mercedesem. Sidepody bolidu RB-20 zawierają pionowe wloty powietrza, używane przez Mercedesa w ubiegłym roku, a na pokrywie silnika widać długie kanały chłodzące, które biegną aż od halo.

Jak pisze motorsport.com, Red Bull planuje naśladować Mercedesa jeszcze mocniej od Grand Prix Japonii na początku kwietnia i sidepody zespołu mają być jeszcze węższe

Wcześniejsze wyścigi mają być zbyt gorące by wprowadzić tę koncepcję, która nie daje takiego chłodzenia jak bardziej standardowe rozwiązania.

Pytany o ten kierunek rozwoju auta, Christian Horner mówi, że zmiany mają charakter wydajnościowy, a nie taktyczny.



„Są oparte na tym, co widzimy w narzędziach symulacyjnych. Chodzi nam wyłącznie o osiągi. Oczywiście samochód mocno zmienił się w niektórych obszarach w porównaniu z poprzednim rokiem” – mówi Horner.

„Tylko stoper powie nam prawdę, ale nie dokonalibyśmy takich zmian, gdyby nie przekonanie, na podstawie wirtualnego świata, że to będzie lepsze” – dodaje szef Red Bulla.

Red Bull zaliczył już shakedown na torze Silverstone. Adrian Newey mówi, że wszystko pracowało tak, jak trzeba.

„Na podstawie tego, co widzieliśmy na Silverstone, wszystko wydaje się zachowywać tak, jak się spodziewaliśmy. Nic nie jest jednak gwarantowane. Może być tak, że inne zespoły wykonały większy skok. Zobaczymy” – mówi Newey.

Jeżeli koncepcja zero-sidepods, wykonana przez Red Bulla zadziałała tak, jak trzeba, byłby to swoisty policzek dla Mercedesa, który męczył się z nią przez 2 sezony.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi