KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Miami Grand Prix - 2023

„Nadal jestem juniorem Mercedesa”



Wygląda na to, że Esteban Ocon chce znaleźć się w kręgu kierowców, o których plotkuje się w kontekście zastąpienia Lewisa Hamiltona w Mercedesie.

Ocon zadebiutował w F1 w sezonie 2016 z Manorem. Rok wcześniej został juniorem Mercedesa. W 2017 roku przeszedł do Force India, gdzie spisywał się bardzo dobrze i został okrzyknięty przez niektórych złotym dzieckiem Mercedesa.

Potem jednak pojawił się George Russell, a Ocon sezon 2019 musiał spędzić poza F1. Wrócił dopiero dzięki propozycji od Renault. Od tego czasu trzykrotnie stanął na podium, w tym zaliczył zwycięstwo w GP Węgier 2021.

Ocon jest już wyraźnie kojarzony z francuskim zespołem, ale teraz kierowca przypomina, że nadal jest związany z Mercedesem. Wszystko oczywiście w kontekście odejścia z tej ekipy Lewisa Hamiltona i wakatu od sezonu 2025.



„Zawsze byłem mocno powiązany z Mercedesem. Nadal jestem juniorem Mercedesa. Tak było zawsze, nawet jeżeli nie jestem już juniorem. Nadal mam z nimi kontrakt” – mówi Ocon.

„Tak to wygląda i zobaczymy, co będzie dalej. W tym momencie jestem całkowicie zaangażowany w Alpine i poświęcam się pracy dla tego zespołu. Na tym się skupiam” – dodaje.

Na pytanie, czy ten rok będzie dla niego kluczowy jeżeli chodzi o przyszłość w F1 i ewentualne przejście do innej ekipy, mówi, że nie do końca tak będzie.

„Muszę wykonać dobrą pracę na torze – jak zawsze. Każdy rok jest kluczowy ponieważ w Formule 1 nie ma znaczenia czy masz kontrakt czy nie. Jeżeli nie spisujesz się dobrze, możesz wylecieć. Taka jest prawda” – stwierdza Francuz.



„Jeżeli zaliczysz mocny rok, wówczas zawsze będą rozmowy, plotki i pozytywne wydarzenia dla ciebie. Jeżeli się o tobie mówi, to znaczy, że wykonujesz dobrą robotę na torze” – dodaje.

Alpine przyznaje, że nie mierzy bardzo wysoko w tym sezonie i spodziewa się pewnych problemów związanych ze swoją agresywną koncepcją. Ocon również jest ostrożny.

„Kontynuacja jest bardzo ważna. Możemy pracować nad detalami i to bardzo ważne ponieważ zawsze do pracy z nowymi ludźmi potrzebujesz czasu by się jej nauczyć. Jeżeli w innych ekipach będzie jakieś zamieszanie, skorzystamy z niego. Nie chcemy jednak koncentrować się na innych. Po naszej stronie musimy być perfekcyjni i wtedy zobaczymy” – kończy Ocon.

Źródło: f1i.com
fot. Alpine F1 Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi