KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Daytona test 6

Fittipaldi za Novalaka – zmiana w składzie IEC tuż przed Daytoną

 

Kontuzja po incydencie w pit-lane sprawiła, że w ostatniej chwili przed 24h Daytony w składzie Inter Europol Competition musiało dojść do zmiany.

Po raz pierwszy w swojej historii polski zespół Inter Europol Competition wystartuje w pełnym sezonie amerykańskiej serii wyścigów długodystansowych IMSA Weathertech Sportscar Championship. Polska ekipa połączyła siły z czołowym amerykańskim zespołem PR1/Mathiasen Motorsport. Pierwszy wyścig to 24 godziny Daytona w ten weekend, gdzie połączony zespół o nazwie Inter Europol Competition by PR1/Mathiasen Motorsport wystawi prototyp klasy LMP2 z numerem 52 w dobrze znanych żółto-zielonych barwach. W jego kokpicie będzie się zmieniać czterech kierowców.

Zgodnie z przepisami serii IMSA przynajmniej jeden kierowca w każdej załodze musi posiadać najniższą kategorię w międzynarodowej klasyfikacji – „brązową”. Jest ona przeznaczona dla kierowców – dżentelmenów.

W załodze numer 52 ten wymóg spełnia pochodzący z Teksasu Amerykanin brytyjskiego pochodzenia, 34-letni Nick Boulle. Ma on na swoim koncie spore doświadczenie w wyścigach amerykańskich, a także dwa starty w Le Mans w klasie LMP2 (2018 i 2019). W IMSA „brązowy” kierowca musi wziąć udział w sesji kwalifikacyjnej. Boulle poradził sobie z tym zadaniem bardzo dobrze i zdobył dla zespołu drugie pole startowe. On też zgodnie z regulaminem poprowadzi w sobotę prototyp #52 na pierwszej zmianie.

 

Drugim kierowcą zespołu jest „srebrny” 32-letni Kuba Śmiechowski. Po ubiegłorocznym sensacyjnym zwycięstwie w wyścigu 24h Le Mans, a także drugim miejscu w klasyfikacji mistrzostw świata FIA WEC chyba nikomu w Polsce nie trzeba go przedstawiać. Kuba był świetnie zapowiadającym się tenisistą, ale po serii kontuzji zdecydował się na starty w wyścigach. Jest synem założyciela zespołu Inter Europol Competition – Wojciecha. W ostatnich latach przejął obowiązki szefa zespołu, pozostając jednocześnie jego kierowcą. Poza wygraną w Le Mans, ma na swoim koncie także zwycięstwa w Europejskiej i Azjatyckiej Serii Le Mans. W tej drugiej został mistrzem w sezonie 2018/2019.

Pozostałą dwójkę kierowców w wyścigu 24h Daytona mogą stanowić zgodnie z przepisami kierowcy profesjonalni z kategorią złotą lub platynową.

34-letni Francuz Tom Dillmann (kategoria złota), pochodzący z Alzacji ma ogromne doświadczenie w wielu kategoriach wyścigowych. Startował z sukcesami między innymi w Formule Renault 3,5, w seriach GP2 i GP3, a także w Formule E. Był kierowcą zespołów ByKolles i Floyd Vanwall w kategorii LMP1 i Hypercar w mistrzostwach FIA WEC. W tym roku będzie także kierowcą zespołu Inter Europol Competition w European Le Mans Series.

Wreszcie 23-letni Francuz Clément Novalak (również kategoria złota) zrobił świetne wrażenie podczas testów z zespołem po sezonie FIA WEC w listopadzie 2023 w Bahrajnie. Mistrz brytyjskiej Formuły 3 w 2019 roku, trzeci w mistrzostwach FIA Formuły 3 w 2021, zwycięzca wyścigu Formuły 2 w 2023 miał być kierowcą zespołu w Daytonie. Niestety, w piątek po południu, w przeddzień wyścigu doznał kontuzji nogi i biodra w incydencie w alei serwisowej. Kontuzja nie jest na szczęście poważna, ale wyklucza Francuza ze ścigania w ten weekend. Zastąpi go ściągnięty w ostatniej chwili, znany dobrze w zespole, 27-letni kierowca Formuły 1, a także serii Indycar Pietro Fittipaldi, wnuk prawdziwej legendy wyścigów Emersona Fittipaldiego. Brazylijczyk o polskich korzeniach jeździł w zespole Inter Europol Competition w European Le Mans Series w 2022 roku. Startował także z zespołem w wyścigu 24h Le Mans w tym samym roku.

Do tegorocznej edycji wyścigu The 24 Hours of Daytona, znanego także pod pełną nazwą jako Rolex 24 At Daytona zgłoszono 59 samochodów. Załoga zespołu Inter Europol Competition by PR1/Mathiasen Motorsport wystartuje w składzie Kuba Śmiechowski / Nick Boulle / Tom Dillmann / Pietro Fittipaldi w sobotę, 27 stycznia o godzinie 19:40 czasu polskiego.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi