KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

ERYK_GOCZAL_SHAKEDOWN_DAKAR_2024 (4)

Energylandia Rally Team gotowy na Dakar!

 

Zespół Energylandia Rally Team jest gotowy do startu Rajdu Dakar 2024. Załogi intensywnie testowały swoje Taurusy T3 MAX i poszukiwały odpowiednich ustawień.

Każdy kierowca lubi, kiedy samochód zachowuje się nieco inaczej, więc każdy z trójki zawodników musiał pracować indywidualnie i dostosować ustawienia pod swoje preferencje. Na koniec dnia każdy z kierowców Energylandia Rally Team jest pewien, że ma już prawie dokładnie to, czego chciał.

3 stycznia rozpoczęły się również odbiory administracyjne, dystrybucja wyposażenia bezpieczeństwa oraz badanie kontrolne aut. Te czynności potrwają do jutra. Również w środę odbyła się konferencja prasowa dla najlepszych zawodników w stawce rajdu, na którą zaproszony został Eryk Goczał. Zawodnicy wzięli również udział w briefingu z organizatorem, gdzie dowiedzieli się szczegółów na temat prologu oraz całego rajdu.

 

– Za nami intensywne przygotowania przed startem Rajdu Dakar. I po tych dniach ciężkiej, czasami mozolnej pracy i poszukiwania ustawień, mogę wreszcie powiedzieć, że ten samochód jest dokładnie taki, jaki chcę żeby był. Jeśli chodzi o zawieszenie, ogólnie o to, jak ten samochód się prowadzi, to nigdy w moim życiu nie jeździłem niczym lepszym – powiedział Eryk Goczał.
– Zabraliśmy tutaj nowe części, nowe rozwiązania i dopiero w Arabii Saudyjskiej mogliśmy to ustawić i odpowiednio przetestować. Dlatego bardzo się cieszę, że to wszystko działa – podsumował zwycięzca Rajdu Dakar 2023 w klasie T4.

– Jesteśmy już po testach i muszę powiedzieć, że jestem zachwycony. Nasz samochód spisuje się rewelacyjnie. Po raz pierwszy od kiedy jeżdżę tym autem mamy doskonałe ustawienia. Klimat jest fantastyczny, razem z Szymonem czujemy się znakomicie i już nie możemy się doczekać startu rywalizacji. Przed nami jeszcze jeden dzień na pracę nad samochodami i w piątek rozpoczynamy Rajd Dakar 2024 od krótkiego prologu – powiedział Michał Goczał.

– Za nami kolejny dzień testów przed Rajdem Dakar. Nasz samochód jest już bardzo dobrze ustawiony, ale wciąż nie do końca potrafię się z nim dogadać. Cały czas odkrywamy tutaj jakieś nowe rzeczy i staramy się na bieżąco reagować. Rozwiązaliśmy już problemy z przegrzewaniem się, musimy jeszcze tylko poradzić sobie z układem kierowniczym i wtedy będzie świetnie. Mamy jeszcze jeden dzień, więc myślę, że przygotujemy ten samochód tak, jak należy – podsumował Marek Goczał.

Źródło: Informacja prasowa

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi