Viaplay próbowało sprzedawać prawa do transmisji sportowych na rynkach, z których planuje wycofać się w najbliższym czasie. W większości bezskutecznie.
Od tygodnia wiemy, że Viaplay wycofa się z Polski do lata 2025 roku. Data ta nie jest przypadkowa – wtedy kończy się większość praw do transmisji, zakupionych w naszym kraju przez tego nadawcę. Nieco bardziej skomplikowana jest sprawa z Formułą 1, która nie kończy swojego sezonu latem, a dopiero pod koniec roku.
Portal wirtualnemedia.pl postanowił dopytać polski oddział Viaplay na temat procesu wycofywania się z naszego kraju. Kilka miesięcy temu rozpoczął się proces szukania nabywców na prawa do transmisji na naszym rynku. Nie idzie on jednak idealnie.
„Oferty, które otrzymaliśmy nie przyniosłyby znaczącej wartości dla naszych akcjonariuszy, nie umożliwiłyby także opuszczenia któregokolwiek z rynków powyżej progu opłacalności. Doszliśmy do wniosku, że w przypadku braku klarownej i realistycznej ścieżki do uzyskania rentowności w Polsce i krajach bałtyckich, zakończenie działalności na wspomnianych rynkach latem 2025 roku będzie najlepszym rozwiązaniem dla naszego biznesu jako całości – cytuje wypowiedź przedstawicieli Viaplay portal wirtualnemedia.pl.
Jak w takim razie będzie wyglądał sezon 2024 i transmisje z F1? Wygląda na to, że podobnie jak w tym roku.
„Działalność Viaplay w Polsce zostanie zakończona do lata 2025 roku, co niestety będzie miało wpływ na nasz zespół pracujący na tym rynku. Na chwilę obecną nie przewidujemy istotnych zmian” – mówi biuro prasowe Viaplay.
„W ciągu ostatnich miesięcy, nawiązaliśmy kilka partnerstw komercyjnych, w rezultacie których część treści Viaplay, obejmujących niektóre produkcje fabularne i niefabularne, została udostępniona na innych platformach streamingowych. Równocześnie dostosowaliśmy nasze działania promocyjne do uaktualnionej strategii. Były to świadome decyzje, dzięki którym skoncentrowaliśmy się na najsilniejszych stronach Viaplay, czyli na produkcji treści sportowych, co pozwoliło nam jeszcze mocniej podkreślić unikalność naszej oferty. Działając w bardziej ukierunkowany i zrównoważony sposób, mamy nadzieję na zwiększenie zwrotu z inwestycji oraz wartości oferty Viaplay dla naszych użytkowników – dodaje Viaplay.
Źródło: wirtualnemedia.pl