KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kubica Hypercar Ferrari

Kubica o tym, dlaczego jednak wybrał AF Corse

 

Robert Kubica przyznaje, że choć jego program na 2024 rok został ustalony późno, to on nie zastanawiał się nad nim długo.

Dowiadujemy się coraz więcej na temat programu Roberta Kubicy na sezon 2024, jesteśmy też bliżej poznania jego partnerów. Polak w rozmowie ze sportowy24.pl powiedział jak wyglądała kwestia jego umowy z AF Corse.

„Dlaczego AF Corse i Hypercar Ferrari? Szczerze mówiąc, to wiele aspektów o tym zadecydowało. Na pewno jednak to, jak szybko nawiązała się między nami współpraca i jakie uczucie od razu się zrodziło po obu stronach, przekonało mnie” – mówi Robert.

„Oczywiście, były inne opcje do rozważenia, sytuacja była dynamiczna. W mediach było cicho, ale za kulisami działo się wiele. Myślę, że wszystko dobrze się ułożyło. Oczywiście, nie ma gwarancji co do wyników – w sporcie zawsze jest pewien stopień niepewności – ale mając do czynienia z doświadczonym zespołem, jakim jest AF Corse, mam nadzieję, że nasza współpraca będzie układała się wyjątkowo dobrze” – dodaje Kubica.

 

Polak ma już za sobą pierwsze jazdy swoim przyszłorocznym autem, ale sam przyznaje, że nie można nazwać ich „testem”.

„Wykonałem kilka okrążeń, zweryfikowałem pewne aspekty w kokpicie, ale tylko na tyle, na ile było to możliwe w tak krótkim czasie. To dało nam także pewność co do tego, że w kwestiach technicznych wszystko funkcjonuje poprawnie. Nie mogę się jednak doczekać prawdziwych, pełnoprawnych testów” – powiedział Robert.

Kubica odniósł się również do swojej słynnej wypowiedzi dotyczącej tego, że Fernando Alonso w niekonkurencyjnym aucie jest nie do pokonania.

 

„Dla mnie Fernando Alonso, którego znam od młodego wieku, osiągnął sporo, ale mógł dużo więcej. Według mnie jest kierowcą, który nawet w nie najlepszym bolidzie potrafi wygrywać wyścigi. To nie znaczy, że np. Verstappen nie potrafi, ale akurat tę siłę ma bardzo niewielu kierowców” – mówi mistrz LMP2 sezonu 2023.

„W F1 jest mnóstwo zawodników, którzy potrafią wygrywać, ale będą to robić bolidem, który może wygrywać. Jeśli mam być szczery, zawsze będę miło pamiętał Maxa, ponieważ jest to jedyny kierowca, który dostarczył mi emocji w bardzo szczególnym momencie życia, po moim wypadku” – dodaje Kubica.

Całą rozmowę z nim przeczytacie tutaj.

Źródło: Sportowy24.pl
fot. AF Corse

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi