KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
2021 Hungarian Grand Prix, Friday - Steve Etherington

FIA wszczyna śledztwo w sprawie Toto i Susie Wolffów: „Konflikt interesów”

 

Po zakończeniu sezonu mamy sporą aferę w świecie Formuły 1. Zespoły oskarżają Toto Wolffa i jego żonę Susie o posiadanie informacji, których nie powinni mieć.

Toto i Susie Wolff to para, która w motorsporcie osiągnęła więcej niż jakakolwiek inna. Szef i współwłaściciel Mercedesa jest jedną z najpotężniejszych i najbogatszych osób w Formule 1. Susie po karierze wyścigowej zajęła się pracą w zespołach – m.in. Formuły E. Obecnie jest szefową F1 Academy.

Seria F4, przeznaczona tylko dla kobiet, jest zarządzana przez Formula One Management. Susie Wolff uczestniczy w spotkaniach FOM i ma dostęp do informacji, które powinny pozostać tylko wewnątrz tej organizacji.

Już kilka dni temu pojawiły się sugestie, jakoby szefowie innych zespołów wniosły sprzeciw wobec oczywistego według nich konfliktu interesów. Toto Wolff mógłby mieć dostęp do informacji, które nie są dostępne szefom innych zespołów.

 

Jednocześnie zespoły boją się, że komunikacja działa również w drugą stronę i FOM wie poprzez małżeństwo Wolffów o poufnych rozmowach szefów zespołów.

Nieoficjalnie mówi się, że ten konflikt interesów ma zauważać też szef FIA, Mohammed Ben Sulayem. Za jego sprawą FIA miała wszcząć dochodzenie, o którym poinformowała we wtorek.

„FIA jest świadoma spekulacji medialnych wokół zarzutów dotyczących informacji natury poufnej, które miałyby być przekazywane szefowi zespołu F1 od członka personelu FOM. FIA Compliance Department przygląda się sprawie” – czytamy w komunikacie.

Po tych informacjach postanowili zareagować obie połowy małżeństwa Wolffów.

„Odnotowaliśmy ogólnikowe oświadczenie FIA z dzisiejszego wieczora, odnoszące się do bezpodstawnych zarzutów jednego z mediów i powiązanie ich z szefem zespołu Mercedes-AMG F1. Zespół nie otrzymał żadnej komunikacji z FIA Compliance Department w tym temacie i jesteśmy wysoce zaskoczeni, że dowiadujemy się o dochodzeniu z mediów” – pisze Mercedes.

 

„W pełni odrzucamy też zawarte w oświadczeniu zarzuty oraz oskarżenia w mediach, które rzutują na kwestię przestrzegania przepisów przez szefa naszego zespołu. Domagamy się pełnej, przejrzystej i szybkiej koresponcencji z FIA Compliance Department na temat tego dochodzenia” – głosi oświadczenie.

Swój komunikat opublikowała również Susie Wolff.

„Czuję się głęboce znieważona, choć niestety nie zaskoczona publicznymi oskarżeniami, które zostały wystosowane tego wieczora. To bezduszne, że moja uczciwość jest poddawana w wątpliwość w taki sposób, zwłasczcza, że ma swoje korzenie w zastraszaniu i mizoginicznym zachowaniu, które koncentruje się raczej a moim stanie cywilnym niż zachowaniu” – pisze Susie Wolff.

 

„W trakcie mojej kariery w motorsporcie doświadczyłam i przezwyciężyłam wielu przeciwności i sprzeciwiam się bezpodstawnym zarzutom, które rzucają cień na moje zaangażowanie i pasję dla F1 Academy” – kontynuuje Wolff.

„Jako kobieta w tym sporcie, stawiałam czoła, ale moje zaangażowanie w przełamywaniu barier i torowaniu drogi przyszłym generacjom pozostaje niezachwiane. W najbardziej możliwy sposób odrzucam te oskarżenia” – kończy Wolff.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi