KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Fernando Alonso, Aston Martin AMR23

Alonso o tym, co musi zmienić Aston

 

Fernando Alonso i prowadzony przez niego Aston Martin były jednymi z rewelacji sezonu 2023 Formuły 1. Końcówka roku pokazała jednak, że przed zespołem sporo pracy.

Alonso był jednym z najlepszych kierowców sezonu 2023, ale zdecydowaną większość swoich punktów zdobył na początku sezonu. Później ekipa z Silverstone często miała problemy z konkurencyjnością. Pojawiały się doniesienia, że Hiszpan jest bardzo niezadowolony z kierunku, obranego przez jego ekipę.

Pytany przed nowym sezonem o to, co musi zrobić w przerwie zimowej Aston, Fernando ma dość sprecyzowane odpowiedzi.

„Myślę, że musimy znaleźć więcej regularności. Być może jedną ze słabości tego samochodu było to, że miał bardzo wąskie okno operacyjne. Te przepisy są takie same dla wszystkich, ale my mieliśmy trochę większe problemy niż inni i dobrze byłoby by w przyszłym roku nasze auto spisywało się bardziej stabilnie” – mówi Alonso.

 

To nie jedyny aspekt, na który zwraca uwagę kierowca.

„Byłoby dobrze, gdybyśmy mogli poprawić prędkość na prostych. Myślę, że to nasz słaby punkt jeżeli chodzi o osiągi. Zawsze trochę odstawaliśmy od rywali w tym aspekcie. Jeżeli chcieliśmy osiągać takie prędkości jak inni to musieliśmy zdejmować dużo siły docisku i wówczas kończyliśmy również ze słabymi osiągami w zakrętach” – mówi Alonso.

 

„Myślę, że to był skutek tego, w jakim kierunku poszliśmy jeżeli chodzi o rozwój samochodu. Kiedy próbuje się wykrzesać nieco więcej osiągów, wówczas trzeba poświęcić się w innych obszarach. Ale wtedy okno operacyjne się zacieśnia. Mamy jednak pewne pomysły, które powinny nam pomóc” – przyznaje Hiszpan.

Alonso nie ogranicza się jednak tylko do krytyki swojej ekipy i chwali niektóre obszary auta.

„Naszą siłą była niska degradacja opon. Myślę, że w niedziele zawsze byliśmy silni, dobrze egzekwowaliśmy strategię. Jesteśmy zespołem bardzo młodym, zmotywowanym i szczęśliwym. Celebrujemy każdy wynik jak zwycięstwo i ta energia jest dla nas ważna przed przyszłym rokiem” – dodaje Alonso.

Źródło: planetf1.com
fot. Aston Martin

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi