KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Formula 1 2023: Belgian GP

Od $20 tys. do $1,7 mln za punkt. Którzy kierowcy dali „best value”?

 

Wartość kontraktów kierowców Formuły 1 nie przekłada się na liczbę zdobywanych przez zawodnika punktów. Który z kierowców dał najwięcej swojej ekipie w stosunku do wypłaconej gaży?

Opierając się na nieoficjalnych kwotach, można powiedzieć, że kierowcy F1 mają kontrakty wynoszące od $1 mln do $55 mln. Najwięcej zarabiał w minionym roku Max Verstappen, a najmniej Yuki Tsunoda i Logan Sargeant.

Jak wylicza portal planetf1.com, najmniej za punkt swojemu kierowcy musiał zapłacić McLaren. Debiutujący w sezonie 2023 Oscar Piastri spisywał się świetnie, zwłaszcza w drugiej połowie sezonu i jego punkt kosztował ekipę z Woking zaledwie $20,6 tys.

Świetnym „value” dla Astona Martina popisał się Fernando Alonso. Jego kotrakt to nieoficjalnie $5 mln, a Hiszpan zdobył aż 206 punktów. Daje to $24,2 tys. za punkt. Niewiele było w przypadku Lance Strolla, który zajął 3. miejsce w tym zestawieniu.

 

Na drugim biegunie dość zaskakujące nazwiska. Kevin Magnussen miał płacone aż $1,67 mln za punkt bowiem przy zarobkach $5 mln, uzbierał ich tylko 3. Dobrego wyniku nie ma też Valtteri Bottas – aż $1 mln za punkt. Podobna średnia występuje w przypadku Logana Sargeanta.

Oczywiście, jeżeli zespół przygotowuje słaby bolid to nawet najniższe wynagrodzenie kierowcy nie da mu niskiej średniej w tym zestawieniu. Warto jednak spojrzeć na to zestawienie:

20: Kevin Magnussen (Haas): $5 mln – $1 666 667 za punkt
19: Valtteri Bottas (Alfa Romeo) $10 mln – $1 000 000 za punkt
18: Logan Sargeant (Williams): $1 mln – $1 000 000 za punkt
17: Daniel Ricciardo (AlphaTauri): $2,1 mln – $350 000 za punkt
16: Zhou Guanyu (Alfa Romeo): $2 mln – $333 333 za punkt
15: Lewis Hamilton (Mercedes): $53,75 mln – $229 700 za punkt
14: Nico Hulkenberg (Haas): $2 mln – $222 222 za punkt
13: Charles Leclerc (Ferrari): $24 mln – $116 504 za punkt
12: Alex Albon (Williams): $3 mln – $111 111 za punkt
11: Esteban Ocon (Alpine): $6 mln – $103 448 za punkt
10: Lando Norris (McLaren): $20 mln – $97 560 za punkt
9: Max Verstappen (Red Bull): $55 mln – $95 652 za punkt
8: Pierre Gasly (Alpine): $5 mln – $80 645 za punkt
7: Carlos Sainz (Ferrari): $12 mln – $60 000 za punkt
6: Yuki Tsunoda (AlphaTauri): $1 mln – $58 823 za punkt
5: George Russell (Mercedes): $8 mln – $45 714 za punkt
4: Sergio Perez (Red Bull): $10 mln – $35 087 za punkt
3: Lance Stroll (Aston Martin): $2 mln – $27 027 za punkt
2: Fernando Alonso (Aston Martin): $5 mln – $24 271 za punkt
1: Oscar Piastri (McLaren): $2 mln – $20 618 za punkt

Źródło: planetf1.com

Reklama: Kupiłeś auto premium? Musisz to wiedzieć!

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi