KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras
blank
McLaren Mercedes f1

McLaren zostaje z Mercedes – i to na długo!

 

Mercedes ma już pierwszego klienta na silniki od 2026 roku gdy wejdą w życie nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych.

Kultowa współpraca McLarena z Mercedesem będzie trwała kolejne lata. Dziś ogłoszono jej przedłużenie do 2030 roku.

„Bardzo ważnym elementem naszej strategii w motorsporcie była praca z mocnymi zespołami klienckimi. Ma to wiele zalet bo daje ci konkurencyjny feedback, przyspiesza uczenie techniczne i wzmacnia pozycję Mercedesa w Formule 1. McLaren był zaciętym i uczciwym konkurentem od 2021 roku, zwłaszcza w drugiej połowie tego sezonu. Ich mocna forma podkreśla wagę, jaką przykładamy do równego i transparentnego zaopatrywania naszych klientów. Tak powinno się dziać, jeżeli chcemy utrzymać cel walki 10 zespołów o podia” – skomentował Toto Wolff, szef motorsportu Mercedes-Benz.

McLaren jeździł na silnikach Mercedesa w latach 1995 – 2014, a obecna współpraca trwa od 2021 roku.

 

„Mercedes zawsze był świetnym i niezawodnym partnerem McLarena w Formule 1. Przedłużenie naszej współpracy podkreśla przekonanie i wiarę naszych udziałowców w te jednostki napędowe i kierunek, który obieramy w nowej erze przepisów. Razem odnosiliśmy sukcesy, zarówno w ostatnich trzech latach, jak i w poprzednich erach F1. Nie możemy doczekać się kolejnych i kontynuacji naszej przygody na czele stawki” – dodał Zak Brown, szef McLarena.

Przypomnę, że w 2026 roku czeka nas kolejna rewolucja techniczna w Formule 1. Największe zmiany w jej ramach czekają jednostki napędowe. Zniknie MGUH, a moc MGUK zostanie zwiększona do około 350 kW. Silnik spalinowy pozostanie w V6-tką o pojemności 1.6L, która ma generować około 400 kW. Bardzo dużą zmianą będzie przejście na pełni syntetyczne paliwa. Nowe bolidy będą zużywać aż 30 kilogramów paliwa na samo ładowanie baterii.

Oto potwierdzeni już dostawcy silników do poszczególnych ekip:

Red Bull: Red Bull Ford
Mercedes: Własny
Ferrari: Własny
McLaren: Mercedes
Alpine: Własny
Aston Martin: Honda
Audi: Własny
AlphaTauri: Red Bull Ford
Williams: ?
Haas: ?

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi