KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Kubica podcast

Blisko 2 godziny rozmowy z Kubicą: O Ferrari, kartingu i Formule E

 

Znakomita i długa rozmowa z Robertem Kubicą ukazała się na kanale Gurulandia. Przeczytajcie najciekawsze fragmenty i obejrzyjcie całość.

Robert opowiadał o początkach swojej pasji i startach w kartingu – pierwszym samochodzie, występach w Polsce i sukcesach zagranicą.

„Zdobyłem mistrzostwo jeżdżąc jako jedyny w białym kasku. Gdy pojechałem na zawody to wszyscy mieli zdobione i ładnie pomalowane kaski. A mnie tata zapytał: Wolisz pomalowany kask czy 3 komplety opon” – wspomina Robert.

Kubica przyznał, że był moment gdy był blisko zakończenia kariery.

„Nie mogliśmy sobie dalej pozwolić na ściganie zagranicą, mimo że byliśmy bogatą rodziną. Mój ojciec zrobił naprawdę wszystko, ale wyścigi na najwyższym poziomie kartingu były jednak bardzo kosztowne. Na szczęście pojawiła się oferta z CRG ponieważ już rozważaliśmy zakończenie kariery. Moi rodzice wzięli nawet pożyczkę żebym dalej jeździł, ale to już była zbyt ekstremalna rzecz” – przyznaje Robert.

Były też znane nam już opowieści o pierwszych testach F1 w Barcelonie i problemach Roberta z miejscem w kokpicie.

 

„Miałem problem z przyspieszaniem bo musiałem założyć buty o 1,5 rozmiaru za małe żeby się zmieścić. Musiałem trzymać kolana wyżej. Próbowaliśmy zrobić coś z moim fotelem, ale niestety nie dało się wiele. Zrobiliśmy tylko dziurę w siedzeniu na lewy pośladek żeby zmieścić wszystko” – wspomina Kubica.

W trwającej ponad 100 minut rozmowie, nie mogło zabraknąć tematu wypadków – najpierw tego z 2007 roku w Grand Prix Kanady.

„Wszystko mi się wyłączyło na chwilę tuż po uderzeniu, ale potem gdy przyjechałem do szpitala bolała mnie tylko kostka. Wszystkie badania były w porządku, wszystkie prześwietlenia. Powiedziano mi, że wszystko musi zostać wykonane ponownie. Lekarz powiedział mi, że gdyby nie widział nagrania wypadku, wypuściłby mnie ze szpitala. A tak musiałem zostać w szpitalu na noc, ale przynajmniej mogłem pospać do południa” – mówi Kubica.

Sporo było też o wypadku z 2011 roku.

„Długo pozostawałem w śpiączce więc wiele z tego okresu po wypadku nie pamiętam. Wiemy tylko, że gdy przyjechałem do szpitala, miałem 1,5 litra krwi. Pierwsza operacja trwała 12 godzin. Miałem 42 złamania” – mówi Robert.

 

Poruszony został też temat Ferrari, którym – jak mówi Kubica – nigdy nie jeździł.

„Mogę wam powiedzieć, że są dwie rzeczy, które chce robić każdy kierowca wyścigowy – albo wygrać mistrzostwo świata – co nigdy nie jest pewne – albo jeździć dla Ferrari. Byłem bliski jazdy tam w 2009 roku gdy Massa został ranny i byłem w Maranello, ale miałem już podpisany kontrakt z BMW” – powiedział Kubica, przyznając, że darzy ogromnym szacunkiem ten zespół. Był on dwukrotnie blisko jazdy w czerwonym kombinezonie – w 2009 roku, zastępując Massę oraz w 2012 roku.

Polak został zapytany przez autora podcastu, kto według niego jest lepszym kierowcą – Fernando Alonso czy Lewis Hamilton. Kubica bez wahania odpowiedział: Alonso. Dopytany, czy mówi tak przez znajomość z Fernando czy rzeczywiście tak ceni umiejętności Fernando, Robert powiedział: „W mojej opinii Alonso w tym samym aucie jest najlepszy ze wszystkich”.

Czy jest lepszy nawet niż Verstappen?

„W niekonkurencyjnym samochodzie? Tak” – odpowiada Robert. „Prawda jest taka, że jeżeli jesteś wolniejszy od partnera z Red Bulla o pół sekundy to i tak stajesz na podium. A nawet jako fenomenalny debiutant, jeżeli jesteś w Williamsie czy jakimś innym małym zespole, trudno wejść ci do 15-tki. Im wolniejszy jest samochód, tym trudniej jeździ się debiutantowi. Trzeba być wielkim szczęściarzem by być w dobrym czasie i dobrym miejscu i mieć samochód łatwy do jazdy”.

 

Co ciekawe, Robert przyznał, że gdyby chciał, mógłby jeździć w Formule E.

„Nie jestem przeciwko sportom z samochodami elektrycznymi, ale mam nadzieję, że Formuła 1 nie stanie się elektryczna. Nie chciałbym jeździć w Formule E, co prawda miałem wiele propozycji stamtąd, ale odmawiałem” – powiedział Kubica.

Cały podcast obejrzycie poniżej:

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi