KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Alonso Perez F1 GP Brazylii

Alonso i Perez w objęciach po GP Brazylii

 

Ta walka elektryzowała nas do ostatnich metrów Grand Prix Brazylii. Jak swój świetny pojedynek ocenili po wyścigu Fernando Alonso i Sergio Perez?

Alonso o najważniejszym momencie

 

„To był bardzo intensywny wyścig i nie było czasu na odpoczynek. Było również dużo strategii, oszczędzania opon czy ładowania baterii by móc bronić się przed Checo. Szczerze mówiąc, myślałem, że mam wszystko pod kontrolą podczas ostatniego stintu czy nawet na 5 okrążeń przed końcem. Zacząłem naciskać więcej, w oponach było jeszcze sporo życia. Ale wtedy pojawił się Checo, który grał w tę samą grę co ja. Jego opony były dobre” – wspomina Alonso.

„Kiedy wyprzedził mnie na 2 okrążenia przed końcem, pomyślałem sobie: ok, już przepadło, podium nie jest już możliwe. Potem jednak zahamował trochę za późno do pierwszego zakrętu i powiedziałem sobie, że spróbuję zaatakować go w czwórce” – dodał kierowca Astona Martina.

Udało się i Fernando wpadł na metę 53 tysięczne sekundy przed kierowcą Red Bulla.

 

„Oczywiście wyprzedzanie na ostatnim okrążeniu wymagało dużego zaangażowania. W kilku ostatnich zakrętach obaj jechaliśmy „wszystko albo nic” – mówił Alonso, cytowany przez racefans.net.

„Szczerze mówiąc jednak, myślę, że ważniejsze było wyprzedzanie Hamiltona w zakręcie czwartym na pierwszym zakręcie. To zmieniło mój wyścig. Jeżeli musiałbym walczyć z Hamiltonem podczas pierwszego stintu i wyprzedziłbym go około 10 okrążenia, moje opony byłyby zniszczone i nie miałbym przewagi opon nad Checo. To był dla mnie kluczowy moment wyścigu” – dodaje Hiszpan.

Podczas rozmowy Hiszpana z Viaplay, Perez podszedł do niego z uśmiechem i obaj wpadli sobie w objęcia. Fernando miał powiedzieć Checo, żeby już nigdy go tak nie stresował bo „nie ma już 20 lat”.

 

„To fenomenalny rezultat dla zespołu. Mieliśmy problemy przez kilka ostatnich miesięcy, zwłaszcza podczas dwóch ostatnich rund więc podium dedykuję zespołowi, każdemu w fabryce. Walczymy do ostatniego okrążenia” – powiedział Alonso.

Perez pod wrażeniem

 

Nie trudno się domyślać, że Perez po wyścigu bardzo chwalił swojego rywala.

„To była świetna walka z Fernando. Nie sądzę, by było wielu kierowców, z którymi można robić takie manewry. Było naprawdę bardzo blisko od początku do końca. Bardzo mi się podobało, miałem mnóstwo frajdy. Ostatecznie nie zdobyłem miejsca na podium, ale taki jest sport” – powiedział Perez.

Źródło: racefans.net

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi