KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2023 Qatar Grand Prix - Saturday

Niepewność co do zasad wyścigu i krytyka kierowców po sobocie

 

Dopiero po godzinie 13. dowiemy się, czy w wyścigu o Grand Prix Kataru będą obowiązywały ograniczenia dotyczące długości stintu na jednym komplecie opon. Kierowcom całe zamieszanie się nie podoba.

Wczoraj na 3 godziny przed startem kwalifikacji do sprintu ogłoszone zostało, że zmienią się limity toru w zakrętach 12. i 13, gdzie domalowane zostaną na nawierzchni dodatkowe linie. Utworzona została dodatkowa sesja zapoznawcza z torem i zapowiedziano możliwość ograniczenia długości stintów w wyścigu.

Zmiany te nie były konsultowane z kierowcami, którzy dowiedzieli się o nich z mediów.

„Chcieliśmy lepiej zrozumieć sytuację. Nie powiedziano nam o tym aż do popołudnia więc to trochę frustrujące. To my jeździmy tymi samochodami, musimy wiedzieć, co się dzieje” – stwierdził Kevin Magnussen, cytowany przez racefans.net.

„Przeczytałem o tym w mediach. Ktoś wysłał mi link. FIA przyznała potem, że popełnili błąd, że nie zakomunikowali nam tego” – dodał Valtteri Bottas.

 

W sprawie wypowiedział się również George Russell – szef Grand Prix Drivers Association, który powiedział, że przedstawiciele FIA – Nikolas Tombazis i Steve Nielsen są świadomi, że komunikacja pomiędzy FIA i kierowcami nie jest wystarczająco mocna i wymaga poprawy.

„Wiele z tych rzeczy dotyczy nas bezpośrednio i jesteśmy w stanie dać opinie z pierwszej ręki, z kokpitu na temat tego, co może pomóc przy podejmowaniu takich decyzji” – mówi Russell.

Bardziej zdecydowanie wypowiadał się Carlos Sainz.

„Przyjechałem na tor i zobaczyłem w prasie informację. Nikt nas nie poinformował, że będą zmiany limitów toru. Nikt nie powiedział nam, że opony się delaminują. Musimy dowiadywać się o takich rzeczach z pracy, co na pewno nie jest sposobem, w jaki to powinno się odbywać. Jako GPDA nie jesteśmy zadowoleni z sytuacji i mamy nadzieję, że współpraca będzie się poprawiała ponieważ czytanie rzeczy w prasie dotyczących naszego bezpieczeństwa nie jest czymś właściwym” – powiedział kierowca Ferrari.

Sainz popiera zmiany w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa kierowców, jednak zauważa, że kwestie krawężników powinny być rozwiązane po ubiegłorocznej edycji wyścigu gdy wystąpił podobny problem.

 

„Jeżeli jest to niezbędne dla bezpieczeństwa, musimy to zrobić, ale oczywiście nie podoba mi się, że mimo dwóch lat na reakcję, nadal mamy te złe krawężniki. Zmieniono całą nawierzchnię toru, a z jakichś powodów opierano się przez zmianą krawężników, które zabijają opony Pirelli. Nie obwiniam Pirelli, ale zdecydowanie był czas na reakcję” – dodaje Hiszpan.

W całości Pirelli nie obwinia również Lewis Hamilton, choć kierowca Mercedesa zauważa, że Formuła 1 potrzebuje „lepszego produktu”.

„Potrzebujemy poprawy jeżeli chodzi o organizację i procedury, ale potrzebujemy też lepszych opon. Nie sądzę, że to wyłącznie wina dostawcy. Mamy tak mało testów, nie jeździmy ostro na torze i w takich warunkach. Sugerowałem nawet podczas naszego spotkania, że powinniśmy odbyć trzydniowe testy tu na początku roku by przetestować opony w ekstremalnych warunkach” – powiedział Hamilton.

 

„Ktokolwiek podejmuje decyzja w FIA – przy najcięższych autach w historii z największą siłą docisku w historii, powinien oczekiwać problemów z oponami. Kiedyś Bridgestony i Micheliny miały znacznie więcej przyczepności, choć oczywiście przy połowie siły docisku. Z pewnością zatem jest pole do poprawy” – dodał kierowca Mercedesa.

Po wczorajszych sesjach Pirelli badało opony, szukając w nich uszkodzeń. Dziś o godz. 13:00 polskiego czasu ma odbyć się spotkanie dostawcy opon z FIA (i kierowcami?), na którym ma zostać podjęta decyzja czy wprowadzić w wyścigu ograniczenie długości stintu na jednym komplecie. Proponuje się by możliwe było przejechanie maksymalnie 20 okrążeń na danym komplecie.

Sprawi to, że spodziewane są 3 pit-stopy w trakcie wyścigu.

Źródło: racefans.net

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi