KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Abu Dhabi

Horner: Sprinty potrzebują tuningu

 

Według szefa Red Bulla, Christiana Hornera, format sprintów w Formule 1 mógłby być atrakcyjniejszy dla widzów i jest pole do jego poprawy.

Wczoraj na Circuit of the Americas tylko momentami było ciekawie w sprincie. Druga część rywalizacji była dość monotonna i widzą to nie tylko kibice.

„Nadal uważam, że są rzeczy, które można zrobić by rozwinąć wyścigi sprinterskie. Myślę, że jest tu element tuningu, który można wykonać w tym formacie” – mówi Christian Horner, cytowany przez racefans.net.

Warto przypomnieć, że początkowo w sprintach punktowane były tylko trzy pierwsze miejsca, a zwycięzca dostawał 3 oczka. Dodatkowo sprint rozstrzygał o kolejności do niedzielnego wyścigu. W tym roku rozdzielono sprinty od wyścigu głównego, punktowanych jest 8 miejsc, a zwycięzca dostaje 8 punktów.

 

Zmiany zostały wprowadzone by zachęcić kierowców do walki o pozycje, ale wczorajszy sprint na Circuit of the Americas nie był zbyt pasjonujący co ponownie wywołało dyskusje na temat zmian w tym formacie.

„Wydaje mi się, że trzeba dodać trochę ryzyka do nich. Czy to poprzez odwrócenie pierwszej 10-tki czy przyznawanie więcej punktów. Wówczas kierowcy będą bardziej walczyć. Póki co wygranie sprintu jest dalekim uczuciem od wygrania grand prix” – mówi Horner.

Formuła 1 nadal uważa format sprintów za sukces, ale kierowcy, kibice, a nawet organizatorzy nie zauważają wielkiej różnicy w atrakcyjności weekendu.

„Jesteśmy w trakcie procesu, który powinien być otwarty i ewoluować. Myślę, że ogólna koncepcja jest dobra, ale jednocześnie możemy wykonać lepszą pracę by sprinty były atrakcyjniejsze dla widzów. Chodzi o szczegóły. To okazja, by zrobić coś inaczej i według mnie jest do tego pole” – mówi Horner.

„Nie wiem czy podobał wam się sprint, ale uważam, że gdybyśmy mieli więcej punktów lub odwrócili pierwszą 10-tkę czy coś w tym stylu, można było to trochę podkręcić” – dodaje szef Red Bulla.

Źródło: racefans.net
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi