KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Belgium

Zespoły nie zgadzają się z decyzjami z Singapuru – również w sprawie Verstappena

 

Pobłażliwe działanie sędziów po przypadkach przyblokowania kierowców podczas GP Singapuru nie spodobało się zespołom Formuły 1.

W kwalifikacjach do Grand Prix Singapuru mieliśmy kilka dochodzeń sędziów w sprawie blokowania jednego kierowcę przez drugiego. Dwa incydenty były udziałem Maxa Verstappena, a jeden Logana Sargeanta. Ostatecznie sędziowie nie wymierzyli żadnej kary przesunięcia na polach startowych, a Holender i Amerykanin dostali po reprymendzie.

Jak informuje Auto Motor und Sport, są zespoły, które domagają się ponownego otwarcia tych spraw i wyjaśnień, dlaczego nie zostały nałożone kary. Szef jednej z ekip ma określać sprawę mianem „skandalu”.

Nie tylko werdykt sędziów budzi zastrzeżenia, ale również sposób rozpatrzenia poszczególnych spraw. Na przesłuchanie Logana Sargeanta w sprawie blokowania Lance Strolla nie był w stanie dotrzeć przedstawiciel Astona Martina. Wszystko dlatego, że był jeszcze w centrum medycznym po groźnym wypadku Kanadyjczyka.

 

„Nie mogłem zaprezentować naszego punktu widzenia. Spóźniłem się 6 minut, a tam było już po sprawie. Nigdy nie widziałem tak szybko załatwionej sprawy” – mówi przedstawiciel Astona Martina.

Na przesłuchanie dotyczące blokowania Yukiego Tsunody przez Maxa Verstappena nie przyszedł żaden przedstawiciel AlphaTauri, nawet kierowca. Takie zachowanie nie podoba się rywalom Red Bulla.

AMuS pisze, że nawet sam Max Verstappen przyznaje, że w tej sytuacji spodziewał się kary, podobnie Williams w przypadku Sargeanta. Obaj liczyli się z przesunięciem o 3 miejsca na polach startowych.

Sędziowie oczywiście tłumaczyli, że kierowcy nie dostali kary za blokowanie ponieważ nie dostali instrukcji od zespołów, że zbliża się szybszy kierowca.

 

„Nasz kierowca dostałby kilka miejsc za taki manewr” – mówią nieoficjalnie przedstawiciele ekip.

Verstappen nie dostał również kary za blokowanie wielu aut podczas wyjazdu z alei serwisowej.

Ale to nie wszystko. Przedstawiciele niektórych ekip uważają, że są kierowcy i zespoły łagodniej traktowane przez sędziów. Za przykład dają Sergio Pereza, który w GP Singapuru miał kontakty z aż trzema rywalami – Yukim Tsunodą, Alexem Albonem i Liamem Lawsonem, ale dostał tylko 5 sekund kary za kontakt z Albonem.

AMuS pisze, że ekipy chcą rozmowy na ten temat na Suzuce i będą domagały się większej transparentności i jednolitości decyzji.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi