KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
F1 Grand Prix of Austria - Practice

Perez mówi o szukaniu alternatyw, Marko wymienia kierowcę, który „pasowałby im bardzo dobrze”

 

Przyszłość Sergio Pereza w Red Bullu w teorii wydaje się pewna, ale jednocześnie wypowiedzi samego kierowcy oraz Helmuta Marko zdają się sugerować, że dni Meksykanina w ekipie z Milton Keynes są policzone.

Sergio Perez jest obecnie wiceliderem klasyfikacji kierowców i jedynym kierowcą oprócz Maxa Verstappena, który był w stanie wygrać wyścig F1 w tym sezonie. Mimo to Perez w środkowej części sezonu mocno zawodził, nie dowożąc wyników, których spodziewali się w Red Bullu. W związku z tym pojawiły się sugestie, że może nie być mu dane wypełnić kontraktu, podpisanego do końca sezonu 2024.

Niedawno Helmut Marko w rozmowie z Kleine Zeitung powiedział, że „w Formule 1 nic nie jest pewne, coś takiego jak pewność nie istnieje” i stwierdził, że umowa z Perezem na sezon 2024 to bardziej kontrakt niż gwarancja pracy.

Teraz 80-letni doradca Red Bulla wypowiedział się jeszcze ostrzej o Perezie.

„Perez nie jest regularny. Nie zawsze jest skupiony. Sergio jest po 30-tce i spodziewa się czwartego dziecka więc ma inne zajęcia. Zobaczymy, co będzie dalej” – mówi Marko.

 

Sam Perez w ostatnich dniach wspomniał o „szukaniu alternatyw” na kolejne sezony w F1.

„Myślę, że teraz, przy sezonie, który mieliśmy, ważne będą kolejne wyścigi i bycie w środowisku, w którym mogę wnosić swój wkład. I jeżeli takiego miejsca nie będzie w 2024, wówczas będziemy rozglądać się za alternatywami” – stwierdził Sergio w rozmowie z DANZ.

„Na teraz jednak moim głównym celem jest pozostać tu i wygrać więcej wyścigów, zdobyć mistrzostwo z Red Bullem. Mam kontrakt na przyszły rok więc w pewnym momencie kolejnego sezonu zobaczymy jak wygląda sytuacja” – dodaje Meksykanin.

Christian Horner zapewnia, że Perez będzie kierowcą Red Bulla w sezonie 2024. Helmut Marko wymienia natomiast kierowcę, który wydaje się być na celowniku ekipy z Milton Keynes po odejściu Sergio.

„Perez ma kontrakt do 2024, a Norris ma umowę do 2025. Niestety, to długo. Norris zdecydowanie jest kandydatem dla nas. W Toro Rosso mieliśmy już porozumienie z nim aż do momentu gdy jego manager zdał sobie sprawę, że jest dla nich opcja kontraktu z McLarenem. Jeżeli chodzi o prędkość, pasowałby nam bardzo dobrze” – mówi Marko.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi