KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Sainz Vasseur

Leclerc „miał wszystko pod kontrolą” i „nie ma pretensji”

 

Ferrari pojechało dziś najlepszy wyścig w sezonie, zajmując 3. i 4. miejsce. Dzięki temu przesunęli się na 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Jak w ekipie z Maranello oceniono GP Włoch?

Tym, który zaliczył lepszy weekend był Carlos Sainz – szybki od pierwszego treningu. Po pierwszym pole position w sezonie, osiągnął on pierwsze podium, zostając 10. kierowcą w tegorocznej stawce, który stanął na podium.

„Była to bardzo ciężka walka. Przez cały wyścig trzeba było naciskać bardzo mocno by utrzymać Red Bulle za sobą. Opony się zużywały, było bardzo trudno. Świetnie rywalizuje się z Charlesem, z Maxem i Checo. Musimy pracować nad naszym tempem i nad zużyciem opon, ale wykonaliśmy krok naprzód” – mówił Carlos Sainz na mecie.

Mimo czwartego miejsca, dobry humor miał po wyścigu Charles Leclerc. Monakijczyk cieszył się z walki z kilkoma rywalami.

 

„Od dawna nie miałem tyle ścigania w wyścigu więc to była dobra rywalizacja, mieliśmy sporo zabawy. Wiedziałem, że nie będę w stanie utrzymać Checo za sobą bo byli bardzo szybcy w ostatnim zakręcie. Nie wiem co tam robili, ale bardzo się napędzali” – powiedział kierowca Ferrari.

Do ostatnich metrów walczył on o podium ze swoim partnerem zespołowym, ale jak mówi, wszystko odbywało się spokojniej niż było to widać w telewizji.

„Na ostatnim okrążeniu wszystko było pod kontrolą, choć obaj byliśmy na limicie i obaj jechaliśmy agresywnie. Miałem wiele walk z tymi chłopakami i tak powinna wyglądać Formuła 1. Momentami przypominało mi to karting” – mówi Charles.

„Obaj zmienialiśmy linie na malowaniu, ale nie mam pretensji, bardzo mi się to podobało. Wiedziałem, że czerwony samochód musi znaleźć się na podium bo inaczej tifosi nam tego nie wybaczą” – dodawał Leclerc.

A jak na ten pojedynek zapatrywał się Sainz?

 

„Myślę, że czuć było respekt pomiędzy kolegami z zespołu podczas ostatnich okrążeń. Koniec końców mamy 3. i 4. miejsce, co jest bardzo dobrym wynikiem” – powiedział Hiszpan.

Mniej spokojny od swoich kierowców był zapewne szef Ferrari, Frederic Vasseur.

„Ogólnie mieliśmy dobry weekend. Zdobyliśmy pole position, mamy jeden samochód na podium i drugi tuż poza nim więc jesteśmy zadowoleni. Byliśmy w pewnym momencie blisko powstrzymania Checo. Zrobiliśmy krok naprzód i będziemy robić kolejne” – powiedział Francuz.

„Oglądając pojedynek Charlesa i Carlosa byłem bardzo zrelaksowany. Ale powiedzieliśmy im, żeby nie podejmowali ryzyka, choć to bardzo względna sprawa” – dodał Frederic Vasseur.

fot. Ferrari Media Centre

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi