KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
230113-scuderia-ferrari-canadian-gp-report-friday-min

Leclerc liczy na dobry wynik. Celem wygrywanie z Ferrari

 

Mimo ostatnich niepowodzeń, Charles Leclerc pozostaje optymistą jeżeli chodzi o walkę o najwyższe pozycje w Grand Prix Włoch. Zawodnik mówi też o swojej przyszłości.

Monza to zawsze duże oczekiwania wobec kierowców Ferrari, ale też duże wsparcie ze strony Tifosi.

„Tutaj na Monzy pod względem atmosfery, jest dla nas zupełnie inaczej. Mamy szczęście, że jeżdżąc dla Ferrari wszędzie mamy wsparcie, ale kiedy przyjeżdżamy do Włoch – oczywiście jest to inny poziom wsparcia. To jest dla nas bardzo pracowity tydzień, ale także bardzo ekscytujący. Jestem pewien, że to motywuje cały zespół. Dlatego naprawdę chcemy wyjechać na tor i mieć nadzieję, że w ten weekend osiągniemy świetny wynik” – mówi Charles Leclerc.

W ten weekend Ferrari pojedzie w okolicznościowych barwach, związanych ze zwycięstwem w 24h Le Mans. Co sądzi o nich Leclerc?

„Uwielbiam nasze nowe kolory. Szczególnie logo Ferrari w starym stylu jest tym, co kocham najbardziej. Można to zobaczyć także na czapce. Kocham to” – odpowiada Monakijczyk.

 

Poprzedni weekend wyścigowy F1 – na Zandvoort – był bardzo słaby dla ekipy Ferrari. Jakie wnioski wyciągnął po nim zespół z Maranello?

„Wiele się nauczyliśmy. Niezupełnie z wyścigu, ponieważ oczywiście część mojego przedniego skrzydła dostała się pod podłogę i wszystko zepsuła, więc miałem w zasadzie bardzo słabą przyczepność, ale przez resztę weekendu próbowaliśmy wielu rzeczy. Najwięcej wyciągnęliśmy z pierwszego treningu, starając się ustawiać samochód na różne sposoby pod względem ustawień, aby zobaczyć, jak zareaguje” – mówi Leclerc.

„Myślę, że w pewnym stopniu potwierdziliśmy to, czego się spodziewaliśmy, więc mamy teraz dużo pracy do wykonania i znalezienia rozwiązań naszych problemów oraz słabości samochodu, ale w porównaniu z poprzednimi sytuacjami jest teraz jeszcze bardziej wyraźne, gdzie nam brakuje na tę chwilę” – dodaje Charles.

Co nadal jest problemem Ferrari?

 

„Największą słabością samochodu jest jego nieprzewidywalność, zwłaszcza na torach, na których mamy nieco większy docisk. Prowadzenie staje się naprawdę niezwykle trudne, a balans na tym samym zakręcie ulega dużym zmianom. Kierowcy bardzo trudno jest wjechać w zakręt, nie wiedząc, jaki balans uzyska. Nad tym musimy teraz popracować” – mówi Leclerc.

Kierowca liczy na to, że Monza będzie bardziej pasowała jego zespołowi jeżeli chodzi o konfigurację.

„Charakterystyka tego toru jest bliższa Spa niż Zandvoort, czy Hungaroring, więc powinniśmy być tutaj nieco bardziej konkurencyjni. Czy to wystarczy, aby powalczyć o podium, nie wiem, ale mam nadzieję, że tak i na pewno zrobimy wszystko, aby to osiągnąć” – zauważa zawodnik Ferrari.

Sporo w ostatnim czasie mówiło się o przyszłości Leclerca, w tym podpisaniu nowej umowy z Ferrari. Kiedy Charles rozpoczniecie rozmowy z zespołami na temat swojej przyszłości lub potencjalnego przedłużenia obecnej umowy?

 

„Uważam, że jesteśmy obecnie w dość trudnej sytuacji i priorytetem jest skupienie się w pierwszej kolejności na pracy, którą mamy do wykonania z samochodem, ponieważ jesteśmy dość daleko od Red Bulla. Jestem jednak pewien, że pod koniec sezonu zaczniemy rozmowy” – mówi.

„Myślę, że wielokrotnie dałem jasno do zrozumienia, jakie są moje zamiary na przyszłość. Moim marzeniem zawsze było zostać kierowcą Ferrari. Bardzo chciałbym wygrać z nimi mistrzostwo świata. Nie martwię się zbytnio, kiedy rozpoczną się dyskusje. Na razie mam jeszcze półtoraroczny kontrakt. Nie spieszy mi się” – dodaje Leclerc.

Z toru Monza Iwona Hołod.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi