KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Rd_15_Italian_Grand_Prix_Saturday_2nd_September_2023_Monza_Italy

Gasly się tego spodziewał, Ocon nie

 

Alpine zaliczyło najgorszy występ kwalifikacyjny w sezonie, a najgorsze dla francuskiego zespołu jest to, że był to wynik w pełni zasłużony.

„Niestety, przez cały weekend byłem dość zadowolony z balansu samochodu, ale byliśmy po prostu 2 sekundy wolniejsi przez cały czas. Wiedzieliśmy że Monza może być naszym najtrudniejszym weekendem w roku przy tych wszystkich prostych i tak się właśnie stało” – mówi Pierre Gasly po odpadnięciu na 17. miejscu.

„Spodziewałem się, że odpadnę w Q1, ale zawsze próbuję zachować optymizm i liczyłem na to, że może twarde opony będą działać na naszą korzyść. Ale niestety to wszystko, na co było nas stać. Póki co to trudny weekend” – dodaje Francuz.

Jak się okazało, alternatywna alokacja opon nie pomogła ekipie z Enstone.

„Twarda opona była chyba najgorszą dla nas. Byłem bardzo zadowolony z samochodu na miękkich oponach, zadowolony na pośrednich, ale przy twardych balans był gorszy i nie dogadywały się one z naszym samochodem” – mówi Gasly.

 

Gdzie Alpine traciło najwięcej?

„Dane z GPS-u są bardzo jasne. Wiemy, że zmaksymalizowaliśmy wszystko, co mogliśmy, ale po prostu układ toru nie pasował naszemu pakietowi. Przyjeżdżając tu wiedzieliśmy, jakie są nasze słabości i już w FP1 je zidentyfikowaliśmy. Później próbowaliśmy poprawić to, co mamy, ale to nadal nie było wystarczające” – zaznacza Pierre.

„Trudno to przyjąć, ale trzeba patrzeć obiektywnie. To też kierunek dla nas na przyszły sezon i ten konkretny tor” – dodaje.

Większym optymistą przed kwalifikacjami był Esteban Ocon, ale jego czekało jeszcze większe rozczarowanie. Znalazł się za Gaslym – na 18. pozycji.

 

„Czułem, że może awansujemy do Q2 i powalczymy o miejsca blisko pierwszej dziesiątki. Ale niestety dziś wiele aut było szybszych od nas. Taka jest rzeczywistość. To była trudna sesja dla nas z rezultatem, jakich nie chcieliśmy. Nadal próbujemy dociec, skąd biorą się te problemy na takich torach i jestem pewien, że znajdziemy odpowiedzi” – mówi Ocon.

„Dziś byliśmy za wolni. Próbowałem naciskać samochód mocno w pierwszym zakręcie i nieco uszkodziłem podłogę, co nie było idealne. Ale koniec końców oba nasze samochody dzieliło 0,003 sekundy więc chyba zmaksymalizowaliśmy nasz potencjał dziś, a ten nie był wysoki” – dodaje Francuz.

Źródło: f1i.com
fot. Alpine F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi