KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2300046-canadian-gp-saturday

Wrażenia po połówce: Ferrari

 

Jeżeli Ferrari zajmuje – na jakimkolwiek etapie sezonu – czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów, to raczej nie można tego sezonu uznawać za udany. I tak jest w tym roku.

Zespół

 

Oczekiwania

Po poprzednim sezonie nie mogły być niskie. Ferrari w 2022 miało często najszybszy bolid w stawce. Mieli dobrą bazę do rozwoju, a kierowcy chcieli walczyć. Niektórzy – ale tylko niektórzy – wiązali też nadzieję na walkę o mistrzostwo ze zmianą na czele ekipy i przyjściem Frederica Vasseura.

Jak wyszło?

Bardzo słabo. Ferrari co prawda zdobyło dwa pole position w tym sezonie, ale w żadnym wyścigu nie mieli nawet cienia szans na zwycięstwo. Pojawiły się duże problemy z tempem wyścigowym i jeszcze większym niż w ubiegłym roku zużywaniem opon. Ferrari musiało zmienić koncepcję swojego auta co kosztowało ich trochę czasu. Ekipa z Maranello jest wolniejsza niż przed rokiem i to sprawia, ze ich ocena nie może być wysoka.

 

Są jednak światełka w tunelu, związane z poprawą słabych punktów. Ferrari jest wiceliderem w pit-stopach w tym sezonie i unika kosztownych wpadek. Lepiej, choć nadal nie rewelacyjne, jest ze strategiami. Nadal potrzeba jest zmian osobowych, ale te działy wyglądają lepiej. Z tego powodu „na zachętę” aż 6-tka ode mnie.

Moja ocena: 6/10

Kierowcy

 

Charles Leclerc

Trudno winić Charlesa za wyniki Ferrari. W tym sezonie nie popełnił żadnego błędu, po którym mógłby rzucić swoje słynne „I`m stupid”. Udało mu się zdobyć pole position, co tym autem nie jest łatwe, oraz stanąć na podium. Ale na więcej szans nie ma. Nadal jednak nie widzę w nim prawdziwego lidera zespołu, gościa, który potrafiłby wziąć „za frak” ekipę i potrząsnąć kim trzeba. Fakt, że nadal ma tego samego inżyniera wyścigowego jest tego dobitnym przykładem. W F1 Charles, nie może być sentymentów.

 

Moja ocena: 8/10

Carlos Sainz

Carlos bardzo dobrze zaczął sezon, ale jeżeli chodzi o jednostkowe wyniki, jest za Charlesem. Hiszpan nie szuka już jednak żwiru na torze i jeździ bardzo regularnie. Jest stabilnym punktem mającego problemy z tempem Ferrari. Sainz dopomina się swojego i chce odgrywać ważną rolę w zespole. Trudno go za to winić.

Moja ocena: 7/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 4.
Punkty: 191
Najwyższa pozycja na starcie: 1
Najwyższa pozycja w wyścigu: 2
Wizyty w Q3: 20
Odpadnięcie w Q1: 1

 

 Charles LeclercCarlos Sainz
Pozycja57
Punkty9992
Pole position20
Zwycięstwa00
Podia30
Najwyższa pozycja w wyścigu24
Najwyższa pozycja na starcie12
Wyżej w wyścigu75
Wyżej w kwalifikacjach84
Lepszy czas wyścigu84
Wizyty w Q31010
Odpadnięcie w Q110
Średnia pozycja na starcie6,55
Średnia pozycja na mecie5,96,73
Ukończone wyścigi1011
Udane wyprzedzenia2319
Przejechane kilometry32353492
Koszty dla zespołu$512 tys.$1,362 mln
Zarobki$24 mln$12 mln

Waszym zdaniem

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Ferrari w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.

 

Jak oceniasz postawę Ferrari w 12 wyścigach sezonu 2023?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie Ferrari ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Charlesa Leclerca w pierwszej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Carlosa Sainza w pierwszej części sezonu?

Wrażenia po połówce Ferrari
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

 

Oceniliście McLarena

 

Oto wyniki Waszego głosowania po poprzednim tekście z tego cyklu na blogu:

Jak oceniasz postawę McLarena w 12 wyścigach sezonu 2023?
Średnia: 7,09

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Tak: 30%
Nie, powinni być wyżej: 44%
Nie, powinni być niżej: 8%
Mniej więcej 18%

Czy według Ciebie McLaren ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?
Tak: 66%
Raczej tak: 26%
Raczej nie: 3%
Nie: 1%
Trudno powiedzieć: 4%

Jak oceniasz postawę Lando Norrisa w pierwszej części sezonu?
8,09

Jak oceniasz postawę Oscara Piastri w pierwszej części sezonu?
7,49

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi