KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Austrian Grand Prix - Race Day - Spielberg, Austria

Sprinty osobnymi mistrzostwami dla rezerwowych?

 

Bardzo ciekawy pomysł przedstawił ekspert Sky Sports, David Croft, który jest zwolennikiem wyłączenia Sprintów z rywalizacji o mistrzostwo świata F1.

Sprinty na dobre zagościły w F1, choć wciąż przechodzą modyfikacje. Ich liczba wzrosła z 3 w 2021 roku do 6 w kolejnych latach. W tym sezonie zyskały one większą niezależność za sprawą osobnych kwalifikacji do nich.

Niektórzy uważają jednak, że nie jest to format potrzebny Formule 1. Przeciwnego zdania jest David Croft, ekspert Sky Sports, choć widziałby on wprowadzenie ciekawej modyfikacji.

„Myślę, że ten koncept jest dobry dla sportu, lubię go. Ale nie podoba mi się, że jest częścią mistrzostw świata. Widziałbym go jako osobne mistrzostwa. Sprinty byłyby w piątki – kwalifikacje i sprint. Potem auta nie byłyby w parku zamkniętym przez resztę weekendu” – wyjaśnia swój pomysł Croft.

„W sobotę mielibyśmy trening, a potem normalne kwalifikacje oraz niedzielny wyścig. Byłyby to dwa oddzielne mistrzostwa” – dodaje.

 

Idzie on jednak jeszcze dalej w swojej propozycji, umożliwiając występy w Sprintach i Mistrzostwach Sprintu kierowcom… rezerwowym.

„Jeżeli kierowcy podstawowi nie chcieliby jechać w Sprint World Championship, nie byłoby problemu. Jest wielu rezerwowych kierowców, którzy mogliby to zrobić. Być może to dobry sposób by zaangażować w to zawodników rezerwowych. Komercyjnie dobrze by to wyglądało” – mówi Croft.

Croft ma również inne pomysły na poprawienie Formuły 1.

„Trzeba uprościć zasady bo to wszystko staje się zbyt skomplikowane. Musimy znaleźć na to sposób i umieścić show na pierwszym miejscu” – mówi i idzie jeszcze dalej, wzorując się na amerykańskiej serii IndyCar.

„Zlikwidowałbym niebieskie flagi. Jeżeli jesteś wystarczająco dobry by prowadzić w wyścigu, jesteś też wystarczająco dobry by wyprzedzić dublowanego kierowcę. To sprawiłoby też, że wyścigi stałyby się ciekawsze” – mówi.

Źródło: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi