KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Alex Palou, Reserve Driver, McLaren

McLaren pozywa Palou

 

To już raczej pewne – Alex Palou nie będzie kierowcą McLarena w IndyCar w sezonie 2024. Ale czy będzie musiał zwrócić brytyjskiej ekipie ogromne pieniądze?

Kilka dni temu Zak Brown poinformował, że Alex Palou nie ma zamiaru respektować podpisanego wiele miesięcy temu kontraktu z McLarenem na starty w IndyCar w sezonie 2024. Hiszpan zamierza zostać w obecnej ekipie – Chip Ganassi Racing.

W McLarenie wywołało to niemałe poruszenie, a nawet oburzenie bowiem zespół uważa, że dużo zainwestował w Palou – nie tylko jeżeli chodzi o IndyCar, ale przede wszystkim o jego program testowy w Formule 1.

Jakby tego było mało, kierowcy wypomina się, że pobrał już “znaczącą” część wynagrodzenia za sezon 2024.

 

Właśnie dlatego McLaren postanowił nie czekać i od razu wniósł pozew przeciwko Palou, w którym domaga się nie tylko zwrotu płatności za sezon 2024, ale również pokrycia wydatków na program testowy w aucie Formuły 1, który był częścią umowy i do którego nie doszłoby, gdyby nie obietnica jazdy w McLarenie w 2024 roku ze strony Palou.

Kancelaria prawna Morgan Lewis & Bockius, reprezentująca McLarena, złożyła dwa osobne pozwy w sądach w USA oraz Wielkiej Brytanii.

“Poczyniliśmy znaczące inwestycje w Alexa Palou, licząc na jazdę z nim w 2024 roku. Pokładamy nadzieję w systemie prawnym by rozwiązać te kwestie” – mówi Zak Brown, który zamierza powstrzymywać się już od komentowania sprawy.

“Jako zespół skupiamy naszą uwagę na finałowych wyścigach tego sezonu, a nasze plany na przyszły rok ogłosimy, gdy będziemy gotowi” – dodaje szef McLarena.

Źródło: planetf1.com
fot. McLaren Racing

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 kwietnia:
godz. 15:30 – 1. Trening
godz. 19:00 – 2. Trening

Sobota, 19 kwietnia:
godz. 15:30 – 3. Trening
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 kwietnia:
godz. 19:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi