KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Alex Palou, Reserve Driver, McLaren

Palou wystawia kolejny zespół – tym razem McLarena

 

Szykuje się kolejny spór sądowy Alexa Palou – mistrza IndyCar – z zespołem. Tym razem nie zamierza on respektować umowy z McLarenem.

26-letni Alex Palou to kierowca, który swoją karierę rozpoczynał w Europie, rywalizując m.in. w F2, GP3 czy Formule 3. Od 2020 roku jeździ w IndyCar, gdzie imponuje. W sezonie 2021 został mistrzem, a obecnie jest liderem klasyfikacji generalnej sezonu 2023.

Palou od 2022 roku ma związek z McLarenem, dla którego testował bolid Formuły 1. Jazdy wypadły bardzo pomyślnie. Palou miał nawet przenieść się do ekipy McLarena w IndyCar, ale jak się okazało, nadal miał ważny kontrakt z Chip Ganassi Racing. Po sporze sądowym został on w obecnej ekipie, a McLaren zaoferował mu rolę kierowcy rezerwowego w Formule 1 na sezon 2023.

Niektórzy plotkowali, że Palou może być kandydatem do którejś z ekip na sezon 2024. Plotkowało się o AlphaTauri. Sam Palou mówił, że byłby zainteresowany jazdą w F1: „Co do możliwości w Formule 1, to szczerze mówiąc nie wiem. W ubiegłym roku mówiono, że gdyby nie problemy z superlicencją, Herta byłby na 100% w AlphaTauri więc nie wiem jak będzie z nimi. Chciałbym dostać miejsce, ale jeżeli go nie znajdę, nie będę narzekał bo jestem szczęśliwy tu, gdzie jestem” – mówił Alex w rozmowie z hiszpańskim El Confidencial.

 

Sprawy teraz nabrały dość niespodziewanego obrotu. Jak mówi szef McLarena, Zak Brown, Palou nie ma zamiaru respektować swojej umowy z McLarenem, obejmującej starty w IndyCar w sezonie 2024.

Brown wysłał list do pracowników McLarena, w którym pisze o sytuacji Palou. Tłumaczy on w nim, że Palou wielokrotnie zapewniał go, że będzie jeździł w McLarenie w 2024 roku. Co więcej, Hiszpan miał już przyjąć zaliczkę na poczet swojego wynagrodzenia na przyszły rok.

„To niesamowite rozczarowanie, biorąc pod uwagę zobowiązanie, jakich dokonywał do nas oraz publicznie oraz inwestycje, jakich dokonaliśmy bazując na jego słowach. Zapłaciliśmy mu znaczącą część jego wynagrodzenia za sezon 2024 oraz włożyliśmy miliony dolarów w jego rozwój w naszym programie testowym Formuły 1 i rolę kierowcy rezerwowego z potencjalnymi jazdami w F1 w przyszłości” – pisze Brown.

 

„Niestety, nasze wiara, zaangażowanie, inwestycje i zaufanie w Alexa okazały się nietrafione i nie zostaną odwzajemnione” – dodaje szef McLarena, który w rozmowie z the-race.com powiedział, że jest niesamowicie rozczarowany postawą kierowcy i faktem, że nie będzie on jeździł dla McLarena.

Wygląda zatem na to, że szykuje się kolejna batalia sądowa, a Palou może mieć kłopoty nie tylko ze strony McLarena.

Po komunikacie Browna, agencja menadżerska zajmująca się Palou – Monaco Increase Management – która pośredniczyła w jego kontrakcie z McLarenem, opublikowała oświadczenie. Przedstawiciele Palou napisali, że są „gorzko rozczarowani” jego decyzją i że zerwali z nim wszelkie umowy.

Źródło: f1i.com

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi