KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Austria

Marko straszy rywali

 

Red Bull nie kryje, że jego prace nad silnikiem na sezon 2026 są w bardzo zaawansowanym stadium i może im dorównać tylko jeden producent. Który?

W sezonie 2026 czeka nas kolejna rewolucja w Formule 1. Przejście na bardziej ekologiczne silniki wymusi zmianę koncepcję całego auta. Jeżeli chodzi o jednostki napędowe, to nadal będą one składały się z silnika spalinowego, turbiny, MGUK oraz baterii i elektroniki. Nie będzie natomiast MGUH. Połowa mocy ma pochodzić z silnika elektrycznego.

Oprócz obecnych dostawców będziemy mieli Hondę (Aston Martin) i Audi.

Zespoły już od jakiegoś czasu pracują nad nowymi silnikami, mówiąc również o swoich wątpliwościach dotyczących nowej formuły. Najgłośniej te obawy wyraża Red Bull, który obecnie ma najlepszy silnik spalinowy. Ekipa z Milton Keynes będzie przygotowywała go wspólnie z Fordem.

 

„Jesteśmy pasjonatami ścigania i zależy nam na dobru Formuły 1. Nie jesteśmy tu by się wzbogacić, chcemy dobrze dla tego sportu, dlatego mamy pewne obawy” – deklaruje doradca Red Bulla, Helmut Marko.

Mimo to jest on pewny swego. Według niego tylko Mercedes może im dorównać jeżeli chodzi o zaawansowanie prac. Reszta jest „kilometry z tyłu”.

„Nie sądzę, byśmy technicznie byli za kimś. Ściągnęliśmy ludzi z Ferrari, Mercedesa, Renault i Coswortha do swojego działu silnikowego. Mamy Forda jako partnera w tym obszarze i absolutnie topowych ludzi w dziale silnika spalinowego oraz bystre umysły w dziale silnika elektrycznego” – mówi Marko dla motorsport-total.com.

W sierpniu łączymy silnik elektryczny z MGU-K i baterią. Jesteśmy w związku z tym kilometry przed Audi i Ferrari. Mercedes jest na podobnym poziomie co my” – dodaje Marko.

Audi deklaruje, że zamierza przeprowadzić test działania całej jednostki napędowej przed końcem 2023 roku.

Źródło: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi