KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Leclerc GP Wegier 2023

Leclerc nie może doczekać się zmiany auta

 

Kolejny weekend, kolejne rozczarowanie Ferrari. Po swoim wypadku w Q3, Charles Leclerc nie krył swojego rozczarowania zachowaniem auta.

Kierowcy Ferrari byli zdecydowanie najczęstszymi autorami wyjazdów poza tor w dzisiejszych kwalifikacjach. Charlesowi Leclercowi zdarzyło się to minimum pięciokrotnie, a Carlosowi Sainzowi trzykrotnie.

Obaj zawodnicy narzekali na zachowanie swojego auta. Zły balans przyczynił się do sporego wypadku Charlesa Leclerca w połowie trzeciego segmentu kwalifikacji. Monakijczyk zajął ostatecznie w tej sesji 9. miejsce, jednak nie wiadomo, czy wszystkie części w jego aucie będą nadawały się do użytku.

Przed GP Holandii dostał on nową skrzynię biegów, ostatnią z bezkarnej puli na ten sezon. Wymiana na nowy element będzie wiązała się z karą przesunięcia na starcie.

Leclerc po sesji był zły o to, jak zachowywało się auto.



„Samochód w ten weekend jest ekstremalnie trudny do jazdy. W Formule 1 chodzi o przewidywanie i świadomość, jaki będzie balans samochodu, gdy wejdziesz w zakręt. W tym momencie wchodząc w zakręt nie mam bladego pojęcia, czy będę miał ogromną podsterowność czy dużą nadsterowność” – mówił po dzisiejszych kwalifikacjach Monakijczyk.

„To bardzo, bardzo wszystko utrudnia. Dotychczas to był bardzo trudny weekend, podczas którego jeździ się niezwykle trudno. Od pierwszego treningu miałem problemy w zakrętach 1, 9 i 10. Zmieniliśmy całkowicie ustawienia auta i szczerze mówiąc, niewiele jest nam w stanie teraz pomóc w tych trzech zakrętach. A w nich – z jakiegoś powodu – gdy odpuszczasz hamulec, nie ma żadnej przyczepności. Trzeba ufać przyczepności auta na wyjściu, a tej nie miałem i skończyło się w bandzie” – dodaje Leclerc.

Ferrari skupiło się w tym sezonie na zrozumieniu zachowania auta i gdy prace rozwojowe zostaną skończone, ma zostać przedstawiona nowa koncepcja samochodu.

„Świetnie to słyszeć, nie mogę się tego doczekać. Najpierw jednak musimy dokończyć sezon 2023. Ale możemy iść jedynie w innym kierunku niż obecny bo w tym momencie samochód jest bardzo bardzo trudny do jazdy i trudno znaleźć jego limit” – zaznacza Leclerc.

Źródło: autosport.com

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi